pm80 verbinden met een heos link zinvol?

Gestart door Peter Oortje, april 22, 2016, 17:55:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter Oortje

Vraagje.
Ik bezit een pm8o, cd72es en focal profile 918 luidsprekers. Ik heb geprobeerd om de versterker aan te sluiten op een mediaspeler en op een blu ray speler ( Panasonic, volgens de specs met audiofiele dacs). Dit om muziek af te spelen vanaf een  harddisk.  Dit was qua geluidskwaliteit geen succes. Het klonk beduidend minder als het geluid van een cd via de cd72.
Nu is mijn vraag: zal die heos link kunnen wedijveren met het geluid van de cd72? Of is het verstandig om , snik snik, afscheid te nemen van het Marantz setje? Overigens geniet ik nog steeds van het geluid en kan een demonstratie in een audiozaak mij niet overtuigen van een grote vooruitgang.
(Ik ben al wat ouder, dus mijn oortjes zijn niet meer super)
Bij voorbaat dank voor een reactie.

Peter

hchifi.nl

Beste Peter,

Een Heos link kan meer dan prima klinken. (gewoon goed zelfs)
Als jij een usb of muziek digitaal hebt opgeslagen op een apparaat in het netwerk
(en die is van goede kwaliteit) dan is er naar een link heel goed te luisteren !

Ik draai zelf ook met een Link op een behoorlijke set en dat klinkt boven verwachting  :-)
Als je niet weet wat er aanstaat heb je geen idee dat het een ''simpel'' streamertje is wat de muziek
verzorgt.

H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Maus

Citaat van: Peter Oortje op april 22, 2016, 17:55:32
op een blu ray speler ( Panasonic, volgens de specs met audiofiele dacs).

Ben hier wel benieuwd naar, wat de specs zeggen over de uiteindelijke kwaliteit :)

Marvin

Citaat van: hchifi.nl op april 22, 2016, 18:52:25
Als je niet weet wat er aanstaat heb je geen idee dat het een ''simpel'' streamertje is wat de muziek
verzorgt.
Beter kan deze maffe hobby niet gerelativeerd worden.
Als je niet weet wat er staat te spelen, kan je je nog wel eens verbazen wat een bak geluid je tegemoet komt uit een niet zo heel speciale installatie. En dat dat eigenlijk niet heel veel minder klinkt dan je eigen brute, én blijkbaar, veel te dure tover doosjes thuis.

Zep

Citaat van: marvin op april 22, 2016, 19:38:13
Beter kan deze maffe hobby niet gerelativeerd worden.
Als je niet weet wat er staat te spelen, kan je je nog wel eens verbazen wat een bak geluid je tegemoet komt uit een niet zo heel speciale installatie. En dat dat eigenlijk niet heel veel minder klinkt dan je eigen brute, én blijkbaar, veel te dure tover doosjes thuis.

:gp:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

Citaat van: marvin op april 22, 2016, 19:38:13
Beter kan deze maffe hobby niet gerelativeerd worden.
Als je niet weet wat er staat te spelen, kan je je nog wel eens verbazen wat een bak geluid je tegemoet komt uit een niet zo heel speciale installatie. En dat dat eigenlijk niet heel veel minder klinkt dan je eigen brute, én blijkbaar, veel te dure tover doosjes thuis.

:gp: +1
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Peter Oortje

Ik snap de reacties niet erg. Liever had ik een wat meer onderbouwde reactie op mijn vraag gezien. Dus wel doen omdat ..... of niet doen om ........
De eerste reactie reageerde wel op mijn verzoek. Misschien snap ik het niet  omdat ik hier nieuw ben .

hchifi.nl

Citaat van: Peter Oortje op april 23, 2016, 11:20:07
Ik snap de reacties niet erg. Liever had ik een wat meer onderbouwde reactie op mijn vraag gezien. Dus wel doen omdat ..... of niet doen om ........
De eerste reactie reageerde wel op mijn verzoek. Misschien snap ik het niet  omdat ik hier nieuw ben .

Ik heb je een PM gestuurd.
De Heos link is gewoon een prima apparaat, als de kwaliteit van de opgeslagen muziek goed is
moet je weinig verschil kunnen waarnemen vergeleken met je cd speler.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515