SR4021 ontvangt geen radiosignaal?

Gestart door NS-Daniël, maart 28, 2016, 20:38:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NS-Daniël

Hallo allemaal,

Ik heb er maar even een account voor aangemaakt, want ik kom er niet uit...

Van mijn oom heb ik de Marantz SR4021 overgenomen. Daarbij heb ik de Bose 161 luidsprekerset erg goedkoop kunnen aanschaffen, en alles wat nu via de receiver gaat werkt perfect en luistert heerlijk. Op één ding na:

De radio. (FM-signaal)
Ik heb al veel dingen geprobeerd, maar ik krijg maar geen signaal. Alleen als ik het geluid heel hard zet (0 DB) hoor ik een ruis en heel ver weg een radiozender. Dit is zowel bij de bijgeleverde antenne als via de (coax)kabel... Iets over de kabelaansluiting: bij ons hebben we beneden bij de coax-aansluiting (in de muur, even kwijt hoe dat heet) slechts één uitgang, waar boven staat dat deze voor TV en Radio is. Hier heb ik nu een splitter op aangesloten waarbij de radio-coax twee female-aansluitingen heeft.

Het lijkt me sterk dat de radio 'kapot' is, de receiver is zorgzaam verstuurd en heeft bij mn oom altijd (via de kabel) gewerkt.

Iemand die een oplossing heeft? Kan het aan de instellingen liggen oid? Ik hoor het graag! :)

Alvast dank!

Groetjes, Daniël

Maurice

Ik vermoed dat je kabelaansluiting niet helemaal goed is. Met de bijgeleverde antenne is het ook maar de vraag of je voldoende ontvangst binnen haalt.
Probeer eens een andere receiver uit? Als deze wel werkt, dan weet je dat het aan jouw receiver ligt. Doet deze het ook niet, dan kunnen we verder zoeken.

bedenk mij nog iets, heb je wel een zender opgezocht op de juiste frequentie? Is voor kabel anders dan via de ether.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

NS-Daniël

Hoi Maurice,

De antenne haalt inderdaad enorm weinig binnen, niks eigenlijk. Mijn eigen receiver, die boven staat, werkt perfect via de antenne.
Heb inderdaad genoeg zenders proberen te zoeken, maar via de kabel klinken deze heel ver weg met een harde ruis erbij. Ik vermoed dat dat aan de kabel ligt, dus daar ook maar een nieuwe voor aanschaffen...

iig dank voor je reactie! :)

Groetjes, Daniël