Marantz SR6007: Bij ingangsmodus geen "ARC" meer als optie!

Gestart door Pieter85, maart 13, 2016, 20:29:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieter85

Hallo,

Ik heb hulp nodig met mijn SR6007.
Sinds jaar en dag kan ik gebruik maken van de ARC functie die zowel de SR6007 als mijn Philips TV ondersteunen (in de zin van het geluid van de TV via de SR6007 laten spelen waarbij de tv-speakers automatisch dempen).
Echter nu opeens laat de receiver geen geluid meer horen (van de tv via de '-tv-audio' optie van de receiver) en blijft het geluid uit de TV komen.

Na wat gezoek in de instellingen van de receiver (waar ik trouwens niets in gewijzigd heb) zie ik dat bij ingangen/ingangsselectie/ingangsmodus ik alleen kan kiezen tussen 'geen invoer' en '7.1CH IN' (is mono) terwijl de HDMI functie bij Video/HDMI Setup gewoon op "AAN" staat zoals deze ook altijd al stond. De optie 'Digitaal' of 'Automatisch' is niet mogelijk om te kiezen.
Met deze functie op 'AAN' zou volgens de handleiding bij 'ingangsmodus' de instellingen "vast" op ARC moeten staan wanneer 'HMDI Functie' op "aan" staat omdat de receiver de audio via de ARC binnenkrijgt.

Heeft iemand anders hier ervaringen mee gehad / een idee wat het probleem is?





Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want ik kom er niet uit, alvast bedankt!
Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver RX6 - Silver RX1 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Libratone Classic Zipp - New Zipp

Pieter85

Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver RX6 - Silver RX1 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Libratone Classic Zipp - New Zipp