Voor zover ik op internet kan achterhalen is firmware up-to-date.
Maar vermoed niet echt dat het daar mee te maken heeft.
Heel internet al afgespeurd.... maar de enigste "geluidsklachten`welke ik over de UD-8004 tegen kom zijn die van als hij een nieuw schijfje leest en moet bepalen wat voor type het is, dan kan ie even lawaaierig zijn. En tussen de verschillende tracks zou hij ook even hoorbaar zijn. En er zijn zelfs mensen die klagen over de koelfan. Daar kan ik met mijn oor naast gaan liggen en dan hoor ik eigenlijk nog niets. De mensen die daar over klagen zouden dat geluidje bij de cd om de 17 seconde zeker ook wel horen. Dus ik denk dat de laser en of loopwerk niet helemaal fris meer is.
In de diagnose van de speler kun je de mA uitlezen welke de laser trekt. Bij 12 meer of minder dan de initiƫle waarde moet de laser vervangen worden. Heb hem in cd modus een enkele maal naar 9 zien uitslaan. DVD en BD modus geven maar een verschil van max 3. Dus als de laser niet slecht is zal er waarschijnlijk iets met het loopwerk aan de hand zijn. Met als gevolg continu corrigeren van loopwerk en focussing van de laser. Maar dit is maar mijn amateur analyse van het probleem
Heb dit gemeld bij de persoon(bedrijf in tweedehands hi-end audio) waar ik hem van gekocht heb en deze heeft direct toegezegd het probleem op te lossen. De speler is inmiddels retour ter reparatie. Hoop dat hij gerepareerd kan worden. Want afgezien van dit bijgeluiden uit het loopwerk/laser is het echt een fantastisch klinkende speler met een bijpassende kwaliteit video, al is video voor mij maar een prettige bijzaak.
Voor nu afwachten maar.......
Wel nu al een week zonder muziek, das best taai
, want mijn oude andere Marantz speler is ook in reparatie.....
Citaat van: sjoek op april 16, 2017, 15:14:29
hallo,
ik heb zelf een ud5005 en ken dit probleem niet. lijkt mij ook niet normaal.
heb je de speler aan het internet hangen? is hij up to date? probeer dit eerst anders eerst eens.