Recappen Marantz 4140 welke elco's gebruiken

Gestart door jordyvandrunen, februari 08, 2016, 15:46:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jordyvandrunen

Ik wil gaan beginnen aan het recappen van mijn Marantz 4140.
heeft er iemand nog tips/ervaring met welke te gebruiken elco's?
En zijn er misschien nog bijzondere zaken waar op gelet diend te worden bij dit model?

Ik hoor graag jullie meningen/adviezen.

HAL9000

panasonic NHG  FM FC FR   allemaal goed
Wurth elektronik 105 graden ook prima.

Kijk even bij de grote voeding elko's  20.000uF 55V x2 kijk even als de onderkant waar de polen zitten niet bol staat. Als het zo blijkt te zijn dat er een elko bol staat kan een van de eindversterkers wellicht problemen hebben.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jordyvandrunen

Thanks Hal9000, voor de info!
Ik heb zoveel als mogelijk Pannasonics genomen (fc)
Heb jij toevallig een tip als vervangers voor de grote 2 elco's?

Ik hoor het graag.

HAL9000

BHC  heeft goede, Epcos ook wel  zullen zo rond de 15,- euro zijn.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jordyvandrunen

Bedankt voor de tip!

Ik heb inmiddels alle elco's vervangen maar loop tegen een probleempje waar ik maar niet uit kom  :no:
Ik krijg links geen geluid terug op de een of andere manier, ik heb alles nagelopen maar tevergeefs tot nu toe, in eerste instantie had ik alleen Front links geen geluid maar wel rear met een luide brom, nu heb ik zowel front als rear links geen geluid en nog steeds de brom. Ik ben best een newbie wat reviseren betreft dus mocht iemand mij hierbij kunnen helpen dan zou je mij echt een groot plezier doen!

Still learning :yes:

HAL9000

sukkel,  je hebt een te ingewikkeld  nonono  apparaat  geprobeerd te  restaureren.  Dit is een van de moeilijkere units om te  reviseren.  Dit is een versterker met 4 mono kanalen ipv standaard 2 kanalen.  Er zitten ook onderdelen in die  standaard  fout gaan na 35 jaar (logisch).  heb je  foto's van het gedane werk.  dan zou ik je eventueel wel van afstand kunnen helpen.  Heb er genoeg gehad.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jordyvandrunen

Ik heb het zelf op kunnen lossen, er bleek een breuk in een oude soldering te zitten op het Pre-amp boardje, ik heb ze meteen even allen nagelopen.
Ik snap je punt Hal9000! maar ik wil je toch graag even melden dat ik er niet zomaar even aan ben begonnen zonder te weten wat ik deed.

Ik heb het volgende uitgevoerd aan de 4140:

Matrix board:
- Elco's vervangen

Voedingsboard:
- Elco's vervangen
- Relais vervangen voor een Finder 7A 24VDC
- 1000 uF 63v elco naast de transformator weggehaald en een nieuwe op het voedingsboard geplaatst

De Eindversterkers:
- Elco's vervangen

Pre-amp:
- Elco's vervangen

Tone board:
- Elco's vervangen

Phono Board:
- Elco's vervangen

Ik heb er ook 4 random fotootjes bijgedaan, mochten er op of aanmerkingen zijn dan hoor ik die graag.
Zijn er misschien nog meer zaken die je rond deze leeftijd beter kunt vervangen of doen uit voorzorg HAL9000?


mountainbiker

Ik heb  4 versterkers gerecapt in mijn leven.Nooit weer :no:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

SB_Marantz

Wil je het goed en netjes doen blijft het niet alleen bij elco'tjes plakken natuurlijk  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

zal ergens een klein tin foutje hebben gemaakt. Alles nalopen!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jordyvandrunen

Citaat van: SB_Marantz op februari 22, 2016, 20:24:49
Wil je het goed en netjes doen blijft het niet alleen bij elco'tjes plakken natuurlijk  :wink:

Wat adviseer je nog meer dan, als ik mag vragen SB_Marantz?