Bediening via laptop

Gestart door Brutus, maart 30, 2016, 16:23:13

Vorige topic - Volgende topic

Brutus

Misschien een domme vraag hoor. Even ongeacht van het model streamer van Marantz, als ik op mijn laptop het IP-adres in de browers ingeef, krijg ik dan ook een bedieningsprogramma of werkt dat niet zo. Mijn muziek staat op de NAS en niet op de laptop. Dus de laptop als bedieningspaneel i.p.v. een App op de smartphone of tablet?

Hoor graag jullie ervaringen.

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Ik ben bang dat je hiervoor echt een specifieke applicatie/een stukje software nodig hebt.

Citaat van: Brutus op maart 30, 2016, 16:23:13
Misschien een domme vraag hoor. Even ongeacht van het model streamer van Marantz, als ik op mijn laptop het IP-adres in de browers ingeef, krijg ik dan ook een bedieningsprogramma of werkt dat niet zo. Mijn muziek staat op de NAS en niet op de laptop. Dus de laptop als bedieningspaneel i.p.v. een App op de smartphone of tablet?

Hoor graag jullie ervaringen.

Maus

Ik ben wel zo nu en dan aan het uitzoeken of het mogelijk is om de NAS als streamer te laten werken, door een USB geluidskaart hieraan te koppelen.
In de NAS software (via IP in browser) kan ik wel een muziekprogramma openen en iets afspelen, alleen komt er nog nergens geluid uit.

sjoek

Met marantz zou ik dit niet durven zeggen. Lijkt me zoals xander zegt dat je apart programmatje nodig hebt. Met een logitech squeezebox is dit wel te regelen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Ook dan heb je de LMS remote software nodig.

Citaat van: sjoek op maart 30, 2016, 20:47:07
Met marantz zou ik dit niet durven zeggen. Lijkt me zoals xander zegt dat je apart programmatje nodig hebt. Met een logitech squeezebox is dit wel te regelen.

sjoek

Citaat van: xander32 op maart 30, 2016, 20:52:00
Ook dan heb je de LMS remote software nodig.

Ik heb lms op mijn synology staan. En deze kan ik openen via browser op laptop/pc en dan kan ik zels kiezen of de laptop/pc het nummer moeten spelen, of dat hij het doorstuurd naar de squeezebox.

xander32

Okey, maar dan bedien je toch de nas (met daarop lms) en niet de streamer?

Citaat van: sjoek op maart 30, 2016, 21:14:30
Ik heb lms op mijn synology staan. En deze kan ik openen via browser op laptop/pc en dan kan ik zels kiezen of de laptop/pc het nummer moeten spelen, of dat hij het doorstuurd naar de squeezebox.

sjoek

Citaat van: xander32 op maart 30, 2016, 21:21:43
Okey, maar dan bedien je toch de nas (met daarop lms) en niet de streamer?

Je kan direct de pagina van de lms openen. En van hieruit dezelfde bediening doen als met de app of logitech afstandsbediening. ( interface ziet er wel wat anders uit uiteraard). En dat vanuit een browserpagina dus zonder het installeren van een programma.

Faxe

De NA-11S1 kan je bedienen vanuit de browser door het IP adres in te voeren. Volgens mij is het alleen niet mogelijk om via de optie "Music Server" te browsen door je muziekcollectie om vervolgens het gewenste nummer te kiezen. Wel kun je een ingang selecteren, filterinstelling aanpassen etc.

Brutus

Hmm, slecht is dit eigenlijk. Ik kan dit wel met mijn eigen gebouwde RPI op Volumio draaiend. Dit apparaatje kostte me destijds ca. 125 euro aan onderdelen.

Ik vind het lekker om de muziek aan te hebben als ik achter m'n laptop zit en vind het dan wel handig dat het bedieningsprogramma op de achtergrond open staat en dat ik dan niet steeds m'n smartphone moet pakken.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Daar schiet je m.i. weinig mee op: dat doe je eenmalig, toch?

Het selecteren van de muziek, het aanleggen van playlists, het afspelen, pauzeren, vooruitspoelen etc., dat doet er toe  :yes:.

Citaat van: Faxe op maart 31, 2016, 11:19:18
De NA-11S1 kan je bedienen vanuit de browser door het IP adres in te voeren. Volgens mij is het alleen niet mogelijk om via de optie "Music Server" te browsen door je muziekcollectie om vervolgens het gewenste nummer te kiezen. Wel kun je een ingang selecteren, filterinstelling aanpassen etc.