Beste aansluiting van tv aan pm7200 of DV9500

Gestart door HermantB, januari 16, 2016, 20:53:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HermantB

Hallo forummers,

Ik heb een Samsung plasma tv van ca. 5 jaar. Over het geluid dat er uitkomt ben ik niet echt tevreden en zou ik willen verbeteren door de tv aan te sluiten op mijn versterker.
Ik heb een Marantz pm 7200 als versterker en een Marantz DV9500 als dvd/cd player. Ik krijg het tv signaal binnen via KPN Digitaal.
Zelf dacht ik dat een rca aansluiting van de tv audio-out naar de versterker via aux de oplossing was. Maar ik heb het idee dat geluid nu klinkt alsof het uit een kast komt, bedompt, in ieder geval niet mooi open zoals het klinkt op de tv.
Doe ik iets verkeerd, moet een andere aansluiting gebruiken en/of moet ik de DV9500 misschien als "tussenstation gebruiken omdat deze via een hdmi-kabel is aangesloten??

Ik zie graag jullie reactie en eventuele adviezen!
gr, Herman

pietjepc

Kun je de ontvanger niet met je versterker verbinden?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

HermantB

Je bedoelt het kastje van Digitenne? Dat zou denk ik wel moeten gaan. Het kastje heeft in ieder geval een scart aansluiting (de pm 7200 helaas niet...). Overigens de DV9500 weer wel. Is met de DV9500 nog een oplossing te bereiken met verbetering van het geluid?

pietjepc

Ik zat meer te denken aan een tulpkabeltje (rood-wit) van het bakje naar de PM :wink:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F