Problemen met de Seagate NAS

Gestart door Maus, januari 02, 2016, 17:39:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Als ik in de NAS instellingen kijk, moet ik daar een map aanmaken. Bij het aanpassen van deze mappen blijft hij ineens op 'Processing, please wait' hangen en kan ik de mappen in de nas zelf niet meer zien. Alle instellingen zijn te wijzigen, behalve de mappen. Heb 'm nu gereboot, ik doe nog één poging.

Maus

Avonden al bezig, vriend van me erbij, ICTer op afstand erbij en nog telkens vastlopen bij gewoon klikken in de software. We denken dat de interne schijf gammel is of de aansturing hiervan.

Ding is weg ;) Thanks voor de hulp.

Maus

Inmiddels een Synology gekocht en direct de hele avond lol van gehad. Het was even uitvinden hoe 't zit, maar nu zit ik in een ondergronds metrostation met m'n eigen muziekbibliotheek via 3g.

Cornelis1921

Citaat van: Maus op januari 06, 2016, 08:48:21
Inmiddels een Synology gekocht en direct de hele avond lol van gehad. Het was even uitvinden hoe 't zit, maar nu zit ik in een ondergronds metrostation met m'n eigen muziekbibliotheek via 3g.
:-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Inderdaad, fantastisch. Hoe snel het ook werkt valt me op, buiten(vol netwerkbereik) hoor ik vrijwel direct de muziek, en volgens mij nog in acceptabele kwaliteit ook.

AkTeVox

Citaat van: Maus op januari 06, 2016, 10:28:08
Inderdaad, fantastisch. Hoe snel het ook werkt valt me op, buiten(vol netwerkbereik) hoor ik vrijwel direct de muziek, en volgens mij nog in acceptabele kwaliteit ook.

Is afhankelijk van de kwaliteit die je er op gooit! Een 128kbs mp3-tje zal even rot klinken.  :wink:

Maus

Uiteraard, maar hij lijkt de kwaliteit van de originele bron te behouden. Het komt niet allemaal in 128k binnen op m'n telefoon heb ik het idee. Weet niet waar ik dat kan instellen/achterhalen. WAV ging net zo snel namelijk en dat leek me toch vreemd.

AkTeVox

Citaat van: Maus op januari 06, 2016, 19:18:33
Uiteraard, maar hij lijkt de kwaliteit van de originele bron te behouden. Het komt niet allemaal in 128k binnen op m'n telefoon heb ik het idee. Weet niet waar ik dat kan instellen/achterhalen. WAV ging net zo snel namelijk en dat leek me toch vreemd.

Komt mij ook bekent voor. Tot voor kort gebruikte ik de WD Twonky 3T die nu bijna op non actief staat. Deze mocht na 3 jaartjes het veld ruimen voor een nieuwe Synology en ja hoor het "laden of lezen" gaat een stuk vlotter. Veel hangt ook af van de componenten binnen je intern netwerk.   

Maus

Ik zat vanmiddag in de auto te wachten op een collega, via een redelijk langzaam 3g netwerk.. Werkte prima.

AkTeVox

Citaat van: Maus op januari 06, 2016, 19:28:55
Ik zat vanmiddag in de auto te wachten op een collega, via een redelijk langzaam 3g netwerk.. Werkte prima.

Mooi zo, genieten maar!!!  :wink:

sjoek

Mooi om te horen dat het toch nog goed gekomen is. En synology is inderdaad een pracht apparaat.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.