Marantz SR5009 blijf zichzelf aan- en uitzetten (loop)

Gestart door Basse, december 04, 2015, 21:38:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Basse

Sinds vanmorgen geeft mijn Marantz SR5009 ineens problemen. Als ik hem aan zet begint hij zichzelf op te starten maar zodra hij daarmee klaar is (na ongeveer 4-5 sec.) schakelt hij zichzelf uit en direct daarna meteen weer in. Hij blijft dit vervolgens herhalen (aan - uit - aan - uit enz), ik kan deze loop alleen maar onderbreken door de Marantz zelf uit te schakelen (met de aan/uit-knop). Daarna blijft hij uit staan (standby).

Normaal gesproken heb ik een kastje van KPN en een apple TV op de HDMI ingangen aangesloten en een Philips TV en een beamer op de HDMI uitgangen. Verder is de Marantz bekabelt aangesloten op internet en hangt er een 5.1 set aan van Monitor Audio. Ik heb ALLE kabels m.u.v. de voeding losgekoppeld van de Marantz maar hij blijft hetzelfde probleem geven. Ook heb ik de voeding een tijdje losgekoppeld gehad maar ook dit los het probleem niet op.

Ik heb nog kunnen zien dat er geen software updates beschikbaar zijn en ik heb recent geen updates geïnstalleerd. Als laatste heb ik nog geprobeerd de Marantz te resetten naar de fabrieksinstellingen, helaas blijft het probleem zich voordoen.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en/of een oplossing?

Maus

Ligt er niet een kussen ofzoiets op de afstandsbediening..

Basse

Ik hoop dat de oorzaak zoiets simpels is maar het ligt helaas niet aan een afstandsbediening. Ik heb de originele en de logitech touch afstandsbedieningen in een andere kamer in een kast gelegd. De Marantz blijft zichzelf uit- en weer aanzetten nadat ik hem aan heb gezet. Een nachtje rust heeft hem dus ook geen goed gedaan.

Het lijkt of het probleem gisteren erger is geworden naarmate de tijd verstreek. De Marantz bleef in eerste instantie gewoon aan en gaf het Marantz-logo weer op de tv. Ook kon ik nog in het instellingenmenu. Echter zodra ik de input wijzigde van bijv. DVD (geen input op aangesloten) naar Mediaplayer of Cabel/Sat (beide wel aangesloten) begon het probleem zich voor te doen. Nu hoef ik hem alleen maar op de voeding aan te sluiten, aan te zetten en hij begint moeilijk te doen.

DansaN

Staat er een andere zone aan en schakel je de main zone wel?
Misschien iemand aan de ab gezeten?

Druk eens op main op de ab en probeer dan nog eens.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Basse

Bedankt voor je reactie maar helaas niet de oorzaak van het probleem ben ik bang. Aantal keren op "main" gedrukt in de paar seconden die ik heb voordat hij zichzelf weer uit zet maar hij blijft niet aan.

sjoek

Heb je de marantz al eens proberen te resetten?
In dit linkje staat beschreven hoe te doen.
http://manuals.marantz.com/SR5009/EU/EN/GFNFSYvyalrwrt.php
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Basse

Ja, ook al geprobeerd. Hij kon alleen het setup menu niet meer weergeven op de tv omdat hij in die loop blijf hangen. Vreemd genoeg kreeg ik het menu via de beamer (HDMI uitgang 2) wel te zien en kon ik de setup doorlopen. Vlak daarna bleef hij ook niet meer aan staan met alleen de beamer aangesloten.
Inmiddels is er zoals aangegeven niets meer aangesloten (op de voeding na) en blijft hij opnieuw opstarten op welke input hij aan staat. (ik zie nog net de geselecteerde input en het volume, 30.0, voordat hij weer uit gaat)

Bedankt voor het meedenken.

sjoek

Dan zou ik het ook niet weten. Ik ben verder niet heel erg thuis in de receivers. Blijft wel een heel vreemd iets.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

rexp

Lijkt mij een hardwarematige fout, defect dus. Onder garantie laten repareren.

Basse

Ter informatie:
De receiver is terug gegaan naar Marantz, daar hebben ze de voeding vervangen en vastgezet. Daarmee is het probleem opgelost.