Verschil in versterkers (pm66 -> pm80 of sm80)

Gestart door tdlofcc, oktober 23, 2007, 20:39:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tdlofcc

Even een kleine vraag .. lijkt erop dat het upgradevirus gaat toeslaan ..  :mrgreen:

Is het een groot verschil als ik van twee pm66 versterkers (als eindversterkers achter een SR5200) naar twee PM80 (of SM80) versterkers (als eindversterkers) ga ?

Maurice

Ik kan er kort op antwoorden als ik de heren technici mag geloven.
Het antwoord is ja, maar dan vooral in onbetrouwbaarheid qua levensduur.
Lijkt me beter om naar een andere eindversterker te kijken. Heb je persé 4 kanalen nodig?
Je kunt denken aan één sm-17, of een NAD 218 als het echt bruut moet worden. Deze laatste is meestal wel voor een leuk bedrag te koop.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Citaat van: tdlofcc op oktober 23, 2007, 20:39:58
Even een kleine vraag .. lijkt erop dat het upgradevirus gaat toeslaan ..  :mrgreen:

Is het een groot verschil als ik van twee pm66 versterkers (als eindversterkers achter een SR5200) naar twee PM80 (of SM80) versterkers (als eindversterkers) ga ?
klankmatig gezien lijkt het mij dat je met 2xPM80/SM80 enorm vooruit gaat tov 2xPM66,maar het beste kan je hetzelf beoordelen door het te gaan beluisteren.
Een Nad 218 kost tegenwoordig al vlug zon €700,- en is dus niet bepaald goedkoop,kijk maar eens goed om je heen wat de 2e hands prijzen zijn op oa Marktplaat en ebay.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

tdlofcc

Jah ... ben al aan het kijken ... zie ook twee MA700's staan voor een leuke prijs.

Keuzes Keuzes ... vervelende is dat het meeste niet in de buurt is om te beluisteren.

Die esotec is trouwens wel ERG bruut :)

Gelijk nog maar een vraagje ... is het ook wellicht een idee om de SR5200 te vervangen ?
Weet het nl niet zeker, maar deze staat nu alleen maar het signaal (met direct sound) door te geven aan de twee PM66 SE eindversterkers.

Is daar ook nog wat te winnen ?