Verschil in hoorbaar geluid tussen sound mode 'Movie' 'Music' 'Game' en 'Pure'?

Gestart door Pieter85, september 17, 2016, 11:00:43

Vorige topic - Volgende topic

Pieter85

Hallo,

Een vraagje over iets wat ik niet echt uit de handleiding kan halen van mijn Marantz SR7010.
Zoals jullie weten heeft Marantz 4 voor selecties qua geluidsmodussen waaronder 'Movie', 'Music', 'Game', en 'Pure'
Nu kun je via al deze modussen bijvoorbeeld een CD (via je cd/dvd/br-speler) afspelen in stereo.

NU is mijn vraag is er qua "sound" verschil  tussen deze modussen wanneer je in stereo afspeelt?

In de handleiding staat namelijk wel dat elke modus het 'meest geschikt' is om deze te gebruiken met deze manier van gebruik.
Bij welk geluidstype (zoals bijv. Dolby TrueHD, DTS Surround, stereo, etc)  is hier echt verschil tussen?

Ik hoor het graag, bedankt alvast!
Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver RX6 - Silver RX1 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Libratone Classic Zipp - New Zipp

RHK

Gewoon zelf luisteren en kiezen wat jij het mooist vind.  Stereo opname geef ik meestal stereo weer en soms multi channel stereo.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin

Zelfde idee als een voorkeuze instelling als rock, klassiek, pop, enz. Op bv een autoradio. Wat jij lekker vind klinken stel je in. Ze hadden beter goed in te regelen equalizer kunnen inbouwen, dit vind ik onzinnige functies die bij iedereen weer een andere invloed heeft. (Akoestiek en luidspreker afhankelijk).