NR1605 problemen met video signaal Bluray/DVD

Gestart door Tinusz, oktober 11, 2014, 09:13:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tinusz

Sinds kort eigenaar van een NR1605 en ervaar problemen met mijn Bluray speler.

Ik had een Samsung Bluray speler welke steeds problemen gaf. Het geluid kwam door (afgespeeld via AVR) maar het beeld viel steeds weg. TV gaf dan aan dat hij helemaal geen signaal meer kreeg, ook niet van de AVR. Enige optie om het te herstellen is AVR uit/aan. Tijdens het spelen vanaf de Bluray gebeurde dit regelmatig. Begint altijd met de tv dien het ingangskanaal toont (alsof hij net overgezet is) en daarna valt het weg.

Ik dacht dat dit wellicht veroorzaakt werd door de AnyNet van Samsung waarbij alle apparaten met elkaar communiceren. Ik heb dit op de TV, decoder en Bluray uitgezet maar zonder succes.

Toen besloten een Marantz UD5007 aan te schaffen, zou soepel moeten werken toch? Helaas niet minder waar en nog steeds problemen met de Bluray (met dvd's of DLNA).
Gebruik maken van een andere ingang op de AVR (dvd ipv bluray) helpt ook niets.

Het gekke is dat mijn decoder (samsung) en mediastreamer (xtreamer) gewoon probleemloos werken dus ik snap er echt niets meer van.

Wie kan mij helpen met dit frustrerende probleem?

Tinusz

#1
Excuses, betreft een NR1605... Tekst aangepast, titel kan helaas niet.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Tinusz

Ben weer aan het stoeien met de HDMI-kabels en na het vervangen van de kabel tussen TV en AVR "lijkt" het nu goed te gaan.
Snap niet dat ik er dan enkel met de Bluray last van heb gehad gezien de decoder en xtreamer ook hun signaal door de AVR via dezelfde HDMI kabel afleveren op de tv...

Kuijt.h

Goedendag, ik heb sinds kort ook een 1605 en ervaar exact hetzelfde probleem. Heb jij het inderdaad kunnen oplossen met een nieuwe kabel?

Kuijt.h

Zojuist een nieuwe hdmi-kabel tussen de NR1605 en mijn Philips Cineos geplaatst. Helaas nog steeds geen beeld, alleen de letters Marantz. De Blu-ray speler (LG bp350) geeft wel beeld als ik 'm direct op de tv aansluit. Helaas zit op de speler geen SPDIF maar alleen een hdmi aansluiting.

Kuijt.h

Andere tv aangesloten en alles werkt zoals het zou moeten. Heb intussen zoveel kabels gewisseld dat ik de tel ben kwijtgeraakt. De boel weer teruggezet op de Philips en.... ja hoor het werkt. Vraag me niet wat de oplossing nou was. Ik verdenk het beruchte handshake probleem op mijn Philips Cineos. Maarja dat ding heeft me destijds wel wat geld gekost dus laat ik 'm maar even nog staan. Dat ambilight geeft toch wat extra's.