Oudere types Jean Marie Reynaud speakers.

Gestart door KayaRahnee, oktober 17, 2015, 13:10:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Ik zoek info over de oudere types "Offrande" en "Emeraude" nog ontworpen door door de oprichter van Jean Marie Reynaud speakers, de intussen overleden Jean Marie.
Intussen is het bedrijf in handen van zijn zoon en die heeft natuurlijk een eigen benadering voor het bouwen van de JMR speakers.
Iemand hier ervaringen met dit minder populaire merk?
Alvast bedankt.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maurice

Geen echte ervaringen mee. Heb wel ooit bij iemand grote jongens ervan gehoord, maar die vond ik erg slecht klinken. Bleken ook de foamranden van verteerd te zijn  :roll:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

KayaRahnee

Goede en slechte reviews kan men over alles vinden.
Over de Jean MarieReynaud Offrande (monitor) lees ik overwegend mooie ervaringen, over de vloerstaander Emeraude ook.
Het gaat dan wel over oudere versies, die waar ik dus naar op zoek ben.
Deze speakers zouden wel eens kunnen voldoen aan mijn behoeftes / eisen.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

renes59

#3
Ik heb 20 jaar met JMR Sonata gespeeld en er met plezier naar geluisterd. Ze maken mooi spul, niet goedkoop.
Heb ze nog steeds, er kan naar geluisterd worden.
Het is dit model.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

KayaRahnee

Citaat van: renes59 op oktober 29, 2015, 22:16:56
Ik heb 20 jaar met JMR Sonata gespeeld en er met plezier naar geluisterd. Ze maken mooi spul, niet goedkoop.
Heb ze nog steeds, er kan naar geluisterd worden.
Het is dit model.


Denk dat deze Sonate een beetje groots zijn zowel qua volume als in weergave voor mijn eerder kleinere ruimte.
Ik was eerst van plan was om zeker voor de vloerstaande Emeraude te gaan, maar intussen is me duidelijk gemaakt dat de Offrande monitor het hier misschien wel beter zou doen.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

renes59

Bij mij staan ze in een niet al te grote ruimte, een luisterzolder, maar doen het goed. Je kan komen luisteren, volgens mij zijn er niet veel JMR's in omloop en plekken waar ze te beluisteren zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

KayaRahnee

Citaat van: renes59 op oktober 31, 2015, 04:54:46
Bij mij staan ze in een niet al te grote ruimte, een luisterzolder, maar doen het goed. Je kan komen luisteren, volgens mij zijn er niet veel JMR's in omloop en plekken waar ze te beluisteren zijn.

Erg bedankt voor je uitnodiging om te komen luisteren naar idd. JMR speakers waarvan er blijkbaar niet veel eigenaars bestaan (toch niet in Nederland / België)
Verbaasd me ook niks,  blijkbaar wil zoon Reynaud zich louter richten op de Franse markt. (heb ik vernomen).
Ik heb Belram (zijn blijkbaar intussen ook geen JMR importeur meer) gemaild voor info, lijstje met Belgische verdelers gekregen, verder geen antwoorden op m'n vragen.
Verkopers reageren ook niet ..... hoe wil je dan een merk aan de man brengen .....

@renes59:
Even terug  komen op de uitnodiging ...... is niet makkelijk voor mij, geen eigen wagen en beperking mobiliteit door chronische aandoening.
Waar woon je? Ik woon in Belgenland.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

renes59

Citaat van: KayaRahnee op oktober 31, 2015, 09:19:20
Even terug  komen op de uitnodiging ...... is niet makkelijk voor mij, geen eigen wagen en beperking mobiliteit door chronische aandoening.
Waar woon je? Ik woon in Belgenland.
Dat is inderdaad niet gemakkelijk, ik woon nabij Groningen. Zo ongeveer het verst mogelijk bij België vandaan als je in Nederland moet zijn. Wordt het zoeken naar een andere bezitter dichter bij.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

KayaRahnee

Citaat van: renes59 op oktober 31, 2015, 09:46:36
Dat is inderdaad niet gemakkelijk, ik woon nabij Groningen. Zo ongeveer het verst mogelijk bij België vandaan als je in Nederland moet zijn. Wordt het zoeken naar een andere bezitter dichter bij.

Tsja, Groningen dat is hier niet om de hoek ....... kreeg ook al uitnodigingen uit Frankrijk en Zwitserland.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

mountainbiker

Citaat van: Maurice op oktober 28, 2015, 21:47:54
Geen echte ervaringen mee. Heb wel ooit bij iemand grote jongens ervan gehoord, maar die vond ik erg slecht klinken. Bleken ook de foamranden van verteerd te zijn  :roll:
Heb het zelf ooit mee mogen maken.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

KayaRahnee

Citaat van: mountainbiker op oktober 31, 2015, 10:32:44
Heb het zelf ooit mee mogen maken.

Foamranden slijten toch gewoon na een tijd, is toch niet zo abnormaal?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

mountainbiker

Citaat van: KayaRahnee op oktober 17, 2015, 13:10:36
Ik zoek info over de oudere types "Offrande" en "Emeraude" nog ontworpen door door de oprichter van Jean Marie Reynaud speakers, de intussen overleden Jean Marie.
Intussen is het bedrijf in handen van zijn zoon en die heeft natuurlijk een eigen benadering voor het bouwen van de JMR speakers.
Iemand hier ervaringen met dit minder populaire merk?
Alvast bedankt.
http://www.jm-reynaud.com/art/eme002.pdf

https://youtu.be/2aP0U6wCjb8

https://youtu.be/n-yqtlN6ZxQ
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Maurice

Citaat van: KayaRahnee op oktober 31, 2015, 10:34:51
Foamranden slijten toch gewoon na een tijd, is toch niet zo abnormaal?
Op zich niet, maar daardoor heb ik ze niet kunnen beoordelen. Wel zuur dat ik moest constateren dat de speakers niet goed waren, de eigenaar had niets gemerkt.

Verstuurd vanaf mijn GT-P3110 met Tapatalk

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

KayaRahnee

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.