Marantz pm7005 met b&w 685 s2

Gestart door swaquilino, oktober 29, 2014, 18:18:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

swaquilino

Hallo allemaal.

Ik vroeg me af of iemand de pm7005 al eens een keer heeft gepaired met de 685 s2? Het lijkt mij op zich een zeer interessante combinatie. (eventueel met luidsprekers is ook welkom)

Ik heb de pm7005 tot nu toe alleen met boston m25's gepaired en dat klonk ook niet verkeerd alleen de basskick kon mij vaak niet overtuigen.

hchifi.nl

Die combinatie gaat prima.

Ik verwacht eigenlijk niet dat de B&W veel beter zal presteren dan de Boston..
De Boston heeft waarschijnlijk zelfs meer laag dan de B&W.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Peter Kudelstaart

Hallo Swaquillino,

Ik las je post op whathifi. Jammer dat je nog geen reactie hebt. Dat komt waarschijnlijk omdat de pm7005 en de 685 s2 nog maar net op de markt zijn. Ik kan je ook niet direct helpen, maar ik heb wel ervaring met de pm6004 en de krachtiger pm7004 in combinatie met de B&W 686 s1. De kleine B&W's zetten een een stevige bas neer. Ik kan me herinneren dat hifi.nl een tijdje geleden een test heeft gedaan van de m25's. Daar was de basweergave dacht ik een minder minder punt van deze luidspreker. Gezien mijn ervaring met de 686 op mijn versterkers denk ik dat je er met de basweergave op vooruit gaat. Maar gaan luisteren bij een hifizaak is natuurlijk het beste.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

AkTeVox

Mijn zoon heeft beide voorlopers. De Marantz PM7004 & B&W601S3 en moet zeggen dat dit lang niet verkeerd klinkt. Met beide opvolgers kan het (bijna) niet fout gaan.

Zelf heb ik de 685 als surround speaker. Had ze een paar maanden terug als test eens op de hobbykamer aan een PM7200 gehangen en was verbaasd wat er uitkwam. Volgens de laatste recensies klinkt de 685S2 zelfs een stuk beter dan de voorganger. 

Best eens gaan luisteren bij de dealer met je eigen 7005.


Suc6 met je zoektocht!!!!

swaquilino

Allereerst, super dat jullie zo snel reageren.

Ze zijn inderdaad beiden ook pas net verkrijgbaar. Misschien ben ik iets te enthousiast!

Ik ga de 685 inderdaad maar eens een keer testen met de Pm7005. In het weekend maar eens een keer bij hifiklubben in hilversum langs gaan.

Ik laat nog van me horen

Mercury

Een maand of 2 geleden de B&W 685s2 aangeschaft in combinatie met een Marantz SR5002. De Marantz had ik jaren geleden al eens gekocht met het oog op een 5.1 of 7.1 set-up.

Uiteindelijk is de surround setup er nooit van gekomen, maar luister wel veel muziek. De SR5002 met B&W 685s2 klinkt ok, maar miste wel wat hoog en 'punch' / levendigheid.

Aangezien de klank van Marantz door ' kenners' omschreven wordt als 'warm' danwel 'wollig'  twijfelde ik of opnieuw een Marantz (stereo-)versterker een juiste zet zou zijn.

Ik heb daarom eerst gekeken wat er in de prijsklasse tussen de ca. 600 en 1000 euro aan opties waren. Uiteindelijk bleven de Marantz PM7005 en Cambridge Audio CXA60 over.

De Cambridge Audio heb ik 1 dag thuis gehad om te luisteren. Geteste muziek o.a.: Pink Floyd, Mark Knopfler, Metallica, Toto, Queen, Novastar. In eerste instantie dacht ik de juiste keuze gemaakt te hebben. Enorm open klankbeeld, ontzettend gedetailleerd over de gehele linie (bas, midden en hoog). Maar na een dagje luisteren (en een nachtje slapen) merkte ik dat ik niet tevreden was. Na nog een ochtend luisteren wist ik het: de Cambridge CXA60 ging terug naar de winkel. Ik vond de Cambridge te analytisch en te gedetailleerd. Het maakte het luisteren van muziek vermoeiend in plaats van ontspannend.

Vervolgens de Cambridge omgeruild voor de PM7005. Thuis de Marantz aangesloten. Resultaat: Exact het geluid/klankbeeld waar ik naar op zoek was. Het blijft moeilijk om de klank van muziek te beschrijven, maar de combinatie PM 7005 en B&W 685s2 is qua klankkleur en muzikaliteit voor mij enorm geslaagd. Baslijnen zijn goed te onderscheiden, zang is duidelijk aanwezig, snare-drums hebben de juiste 'punch' en cymbalen en hi-hats klinken sprankelend en zijn ook weer niet te nadrukkelijk aanwezig.

Kortom: de Marantz PM7005 en de B&W 685s2 gaan wat mij betreft erg goed samen.

NB: qua bekabeling gebruik ik 2,5mm dikte. 

AkTeVox


Reb

Goede reactie Mercury!

Heel misschien ook even wat grotere speakers luisteren ipv alleen monitors, op de 7005 met aansluiting voor maar 1paar speakers is het later toevoegen van een Sub lastig. En om dan weer nieuwe speakers te moeten kopen is zonde van je geld, de hobby is al duur genoeg toch?

Buiten dat is de pm7005 natuurlijk wel een hele mooie versterker! Ik lees er eigenlijk te weinig over terwijl ik er zelf heel erg tevreden over ben. (Icm JBL studio 530, voor mij ruim voldoende bas)

Veel succes met luisteren! Hoor graag wat je er van vind...
Marantz PM7005; Marantz ST6003; JBL Studio 530; Rpi+Hifiberry