van 7007 naar 7009

Gestart door toetertje20, november 08, 2015, 19:21:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

toetertje20

ik draaide al 2 jaar met de sr7007 met 4 monitor audio gold ref monitoren en een gold ref center speaker.
in het begin had ik daar ook een MA subwoofer bij, maar die heb ik op een gegeven moment weggehaald,
omdat deze naar mijn smaak niets toevoegde. ben altijd onder de indruk geweest van het laag uit de gewone speakers.

nu heb ik mijzelf verwend met de sr7009. Heb de auddyssee meeting uitgevoerd. De effecten zijn een stuk
duidelijker geworden, maar er zit totaal geen laag meer in. De installatie smeekt nu om een subwoofer.
alles zit goed aangesloten. ik heb de meetresultaten vergeleken met de 7007, en deze zijn bijna gelijk.
dit is natuurlijk logisch met dezelfde speakers op de zelfde plaats. Maar het geluid valt mij vies tegen.
Iemand enig idee hoe dit kan?

WilliamB

Misschien dat @Perfect_audio  ( Ron ) hier iets over kan zeggen.
Mijn SR7009 klinkt ook anders dan mijn SR7005 ( meer hoog )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Perfect_audio

Citaat van: toetertje20 op november 08, 2015, 19:21:56
ik draaide al 2 jaar met de sr7007 met 4 monitor audio gold ref monitoren en een gold ref center speaker.
in het begin had ik daar ook een MA subwoofer bij, maar die heb ik op een gegeven moment weggehaald,
omdat deze naar mijn smaak niets toevoegde. ben altijd onder de indruk geweest van het laag uit de gewone speakers.

nu heb ik mijzelf verwend met de sr7009. Heb de auddyssee meeting uitgevoerd. De effecten zijn een stuk
duidelijker geworden, maar er zit totaal geen laag meer in. De installatie smeekt nu om een subwoofer.
alles zit goed aangesloten. ik heb de meetresultaten vergeleken met de 7007, en deze zijn bijna gelijk.
dit is natuurlijk logisch met dezelfde speakers op de zelfde plaats. Maar het geluid valt mij vies tegen.
Iemand enig idee hoe dit kan?

Dat er zo'n groot verschil tussen de 7007 en 7009 verbaasd me. Het versterkergedeelte zal toch niet veel anders zijn?
In het algemeen is het ontbreken van bas na de Audysseymeting het gevolg van een foute meting: microfoon te dicht bij een muur of hoek. Voor de microfoon geen standaard gebruikt, maar op een stapeltje boeken gezet.
Zo op afstand kan ik er niet meer over zeggen, informatie ontbreekt, maar een zelfreflectie op de uitgevoerde meting zou een eerste stap zijn.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

xander32


toetertje20

bedankt voor de reacties.
Het lijkt inderdaad op inspelen. De versterker speelt nu 2 dagen, en knapt al aardig op.