SR7008 Airplay ineens weg

Gestart door blackmolley, september 05, 2015, 16:51:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blackmolley

Hallo,

Al een tijd niet meer gebruikt maar vorige week wilde ik Airplay inschakelen. Heel even laat de iPhone de Marantz zien als keuzeoptie voor Airplay. Zodra je deze kiest gebeurd er niets, geen geluid en verdwijnt de Marantz als optie uit de Airplay lijst. SR7008 zelf springt wel op netwerk op het dispay maar verder niets. Opnieuw proberen geeft hetzelfde resultaat.
Ik heb Horizon - ex UPC, nu Ziggo - maar gebruik de Horizon box niet binnen het netwerk (waar ook de SR opstaat).
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn ?

gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

EnNu

werkt internet radio wel. Heeft de 7008 een werkende netwerkverbinding. Netwerkverbinding al eens weg gegooid en opnieuw opgebouwd?

Enige tijd geleden nodige problemen gehad met afspelen van Spotify op de 6009 en 7009. dit lag toen aan Spotify. Hier verdwenen ook nog wel eens de Marantz uit de Spotify airplay lijst.
alles op zijn tijd !!

blackmolley

Ja de internet radio werkt wel dus de verbinding zou er moeten zijn. Dat is juist het gekke.
Ik heb wel laatst voor een lange vakantie de netwerkhub (waar de SR op staat aangesloten en die van de router af komt) een langere tijd uitgezet. Weet niet of dat de oorzaak was. Denk het haast niet want de Apple TV die hier ook op zit doet het wel gewoon.
Maar hoe haal ik de hele verbinding weg ?

gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

EnNu

Als ik het zo lees dan is je verbinding goed. Waarmee probeer je te contacten Spotify toevallig. Iets meer informatie is wel handig.
alles op zijn tijd !!

blackmolley

Hi,
Ik gebruik geen Spotify. Ik gebruik de Airplay voor de muziek in mijn itunes via de ipad of iphone naar de SR te streamen. En dat gaat dus nu niet meer. Inderdaad, de internetverbinding doet het gewoon. Ook de Marantz app werkt.
Het zit hem dus puur in de Airplay. Meer info kan ik je helaas niet geven  :no:
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

EnNu

Er zijn meerdere mensen die soort gelijk probleem hebben. Heb je de laatste versie van de spotify app?
Zelfde probleem gehad en dat lag aan de app van spotify en niet aan de receiver. Had dit probleem met de 7009 als 6009. Ook diverse mobiele apparaten.

Probleem is bij mij verholpen na de update van Spotify. Deze is bij mij uitgerold op de 31ste.
alles op zijn tijd !!

blackmolley

Maar ik heb helemaal geen spotify app en gebruik geen spotify. Denk dus niet dat daar het probleem zit.
Weet je misschien hoe ik de SR een nieuwe verbinding met het bestaande netwerk laat maken (ben niet zo'n IT nerd, sorry  :no:) ?
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

pdufrenne

Ik heb dergelijke problemen ook gehad met de KPN Experiabox.
Dit was een bekend probleem van de Experiabox.

Ik heb nu de Experiabox dom gemaakt en er een Netgear WiFi Router op aangesloten waarop alles aangesloten zit. Dat werkt prima.

Als je zegt dat de Horizon Box niet binnen het netwerk gebruikt, wie geeft in jouw situatie de IP adressen uit (DHCP server) en doet de routering binnen je netwerk? Dat "ding" is dan verdacht voor het ontstaan vandit probleem.

Gr. Peter
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

blackmolley

Ik heb de Horizon box expres niet in het netwerk gezet omdat dit enorm veel problemen gaf. Deze problemen waren gemeld door veel gebruikers op het UPC forum en alom bekend. Dus ik gebruik het UPC modem, daarop een router aangesloten voor de wifi en via een kabel van de router naar de netwerk hub waarop de SR en de apple TV staat aangesloten.
Deze opzet heeft nooit voor problemen gezorgd, mede doordat ik dus de Horizon erbuiten heb gelaten. Dus het IP adres zal door de router gegeven worden.
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

pdufrenne

AirPlay is een lastig fenomeen en moeilijk grip op te krijgen.
Het feit dat de Apple TV, de SR en de iPhone correct op het netwerk zijn aangesloten, betekend niet dat Airplay ook correct zal werken. Het is daarom moeilijk om aan te wijzen waar het fout gaat.
Door het netwerk grondig te configureren, kun je wel mogelijke problemen voor zijn.

Allereerst zou ik de hub vervangen door een fatsoenlijke switch. Tegenwoordig zijn dat de kosten niet meer.
Dan de Nertgear voorzien van de laatste firmware en een back-to-factory-default reset geven.
Apple TV bedraad aansluiten en een vast IP adres geven (dus wifi uit)
Idem voor de SR
Deze vaste IP adressen ook reserveren in de router.

In de bijlage een screenshot van mijn IP/DHCP instellingen van de router.

Zie ook deze posting over hoe het netwerk in te richten:

http://www.marantzforum.nl/forum/index.php?topic=13102.msg256499.msg#256499

Succes.

Peter
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

blackmolley

Hi Peter,
Bedankt voor je reactie.
Sorry, ik had hub gezegd maar het is een Netgear switch.
Apple TV is bedraad op die switch, net als de SR.

Het vaste IP adres geven is voor mij dus t probleem, gewoon omdat ik niet zo'n IT nerd ben  :no: Maar bedankt voor de link, ik ga vh weekend ff kijken of ik eruit kom.

Maar ok, stel ik de apple tv en de SR op een vast IP adres. Heedft dat dan ook invloed op het wel of niet goed werken vd Airplay ? Kan je Airplay ook op een vast IP adres zetten ?
gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

blackmolley

Het mysterie is eindelijk opgelost ...
Nadat bleek dat de tip om een vast ipv een dynamisch IP adres aan te maken op de versterker niet bleek te werken was ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee.
Heb verschillende manieren geprobeerd om de switch, modem en router onafhankelijk van elkaar aan en uit te zetten en dat ook nog in verschillende volgordes, maar ook dat bleek niet te helpen.

Kwam er min of meer met geluk achter dat de airplay iedere keer uitviel bij een en dezelfde CD uit mijn muziek bibliotheek. Daarom dus uitgebreid getest met spelen van vele andere nummers op mijn telefoon en de airplay bleef het altijd doen. Totdat ik juist weer die ene CD aansprak (Bon Jovi - Burning Bridges voor wie het wil weten  :-D) en daar ging de airplay weer.

Ook gestreamed vanaf de ipad en ook hier viel de airplay uit bij dezelfde CD.
Heel vreemd want als je deze CD gewoon luistert via de telefoon of ipad icm de earplugs dan is de CD wel te beluisteren.....

De CD is omgezet van FLAC naar mp.3 en daarna overgebracht naar itunes, dus eigenlijk op precies dezelfde manier als alle andere muziek. Gekke is dat de files ook niet corrupted kunnen zijn want anders had ik ze dus ook niet rechtstreeks kunnen beluisteren. Heel vreemd dit.

In ieder geval is er voor mij maar 1 oplossing en dat is deze CD niet meer via de Airplay draaien  :schater:

Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI