Hulpvraag

Gestart door govi73, oktober 03, 2015, 19:59:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Perfect_audio

Citaat van: govi73 op oktober 07, 2015, 17:59:21
Ik ben vaak met Audyssey aan de slag geweest. Helaas komen hier hele vreemde resultaten uit.
In de hi fi winkel hebben ze mij destijds afgeraden hiermee te werken. Voordat ik mijn vraag hier op het forum plaatste ben ik naar een andere hifi winkel geweest (oude bestaat niet meer) en ook hij gaf aan dat het beter is om alles zelf af te stellen. Maar voor een niet technisch iemand, is dat vrij moeilijk. Vandaar dat ik erg blij ben met jullie hulp.

Hifiwinkels weten geen reet van Audyssey! En van Audyssey Pro hebben ze nooit gehoord.
Ik val even uit mijn normale 'toon' want het stoort me mateloos dat winkeliers zo'n arrogante houding hebben omdat ze er niets van begrijpen. Lees de posts eens van mensen die audyssey hebben toegepast, de consumentenversie of de proversie. Kijk eens op de audyssey.eu website.
En lees vooral de aanwijzingen op dit forum in de aparte draad.
Juist voor niet-deskundige mensen is Audyssey een zegen. Je moet natuurlijk wel de regels volgen (zie o.a. dit forum).
Als je niet begrijpt wat je doet, doe het dan niet. Vraag het een ander of besteed het uit. Stel je je eigen auto nog zelf af??
Door in het donker aan de knoppen te draaien doe je jezelf geen plezier.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Perfect_audio

Citaat van: xander32 op oktober 07, 2015, 18:34:52
Wat voor mij altijd goed werkte betreft het volume en de afstanden; Audyssey laten inmeten en hadien handmatig alles wat nodig corrigeren m.b.v. meetlint en db meter.

Maar de basis ( bass management) moet je dan al hebben ingevoerd in Audyssey.

Met een meetlint kun je geen tijdvertraging meten!
Als je Audyssey goed hebt toegepast hoef je niks meer te corrigeren. Wel kun je de zaak aan je eigen smaak aanpassen.
Audyssey, mits goed uitgevoerd, maakt een referentiecurve. Jij maakt er desnoods een preferentiecurve van.
Daar is niks mis mee, maar bedenk dat iedereen zijn eigen smaak heeft en dus heeft iedereen gelijk.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

govi73

Oke, dus ik kan Audesey alsnog een kans geven HB
De Sub instelling zo laten staan neem ik aan?

lo

Hieronder nog een link naar de uitleg mbt Audyssey waar Perfect_audio (Ron) op doelt


http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3485.330.html
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Ga maar eens meten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

govi73

#21
De laatste weken veel uitgeprobeerd en met Audissey bezig geweest. Wat mij opvalt is dat audyssey niet consequent is. Steeds dezelfde meetplaatsen gebruikt en niets aan kabels verandert. Toch geeft audyssey aan: caution phase. De ene keer rechts dan weer links en vaak ook niet. Als ik de equalizer ook gebruik, dan is het geluid in mijn beleving niet mooi. Veel te bombastisch en nu audyssey zonder Dyn EQ gebruikt. Ik heb audyssey instellingen voor een deel aangehouden. Wat ik heb verandert is Center en surrounds op Small gezet. Crossover voor fronts standaard en voor center en surrounds op 60 hz. Dit is volgens mij het maximale wat ik eruit heb kunnen halen. Voor nu hartelijk bedankt voor alle adviezen. Zijn er meer adviezen dan sta ik hier voor open  :yes:

Stadium III

Denk dat je nog eens niet de helft uit je set haalt ,waar kom je vandaan ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

govi73

#23
Moet ik de Audessey instellingen laten staan of moet ik alleen de instellingen die aan het begin van deze topic zijn aanbevolen na de Audessey meting aanpassen?

lo

Misschien dat @Perfect_audio je nog verder op weg kan helpen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Perfect_audio

Citaat van: govi73 op oktober 23, 2015, 11:55:45
De laatste weken veel uitgeprobeerd en met Audissey bezig geweest. Wat mij opvalt is dat audyssey niet consequent is. Steeds dezelfde meetplaatsen gebruikt en niets aan kabels verandert. Toch geeft audyssey aan: caution phase. De ene keer rechts dan weer links en vaak ook niet. Als ik de equalizer ook gebruik, dan is het geluid in mijn beleving niet mooi. Veel te bombastisch en nu audyssey zonder Dyn EQ gebruikt. Ik heb audyssey instellingen voor een deel aangehouden. Wat ik heb verandert is Center en surrounds op Small gezet. Crossover voor fronts standaard en voor center en surrounds op 60 hz. Dit is volgens mij het maximale wat ik eruit heb kunnen halen. Voor nu hartelijk bedankt voor alle adviezen. Zijn er meer adviezen dan sta ik hier voor open  :yes:

Als er bij de metingen waarschuwingen komen, dan gaat er iets niet goed en dat moet je veranderen/verbeteren.
Na het meten altijd alle speakers op small zetten en een x-over kiezen die laag is als de speaker op large stond. De instelling large of small gebeurt niet door Audyssey, maar de receiverfabrikant. Erg vervelend.
Het geluid van je luidsprekers knapt enorm op door het erge laag er uit te laten. Daar heb je een subwoofer voor.
En dan het meten zelf: hoe dat moet kun je terugvinden in de diverse beschrijvingen, dat ga ik niet meer herhalen. Neem er de tijd voor, minimaal 8 metingen.
Als je de meting correct uitvoert, zul je ook steeds (ongeveer) dezelfde waardes vinden.
En als je het echt top wilt hebben, dan moet je <a href="http://www.audyssey.eu">Audyssey Pro</a> gebruiken.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.