Ik had laatst voor de 'handel' een Marantz SR5200 en een DV4300 gekocht. Maar toen mijn zoon de betreffende componenten zag was hij 'verkocht' dus hij heeft ze overgenomen voor de kostprijs van € 160
Vervolgens wilde hij speakers (5X) binnen zijn budget (€ 400
) nou dat viel in eerste instantie niet mee om voor zo'n beperkt budget redelijke speakeres te vinden. Totdat mijn oog viel op het merk Monitor Audio, ken ik nog van 'vroeger' en is nu bij de nieuwe generatie HT en stereo hobbyisten eigenlijk onbekend en dat maakt onbemind. Met als gevolg een lage prijs maar wel hele goede kwaliteit
Dus in 1 week tijd een Monitor Audio Silver 10i centerspeaker te pakken gekregen (€ 125), vervolgens een stel Monitor Audio Silver 5i (€ 275) in dezelfde kersenkleur als de center, om vervolgens het laatste stel Monitor Audio Silver 5i (€ 250 heb ik voorgeschoten, want zijn budget was op). Nu heeft hij een set speakers die kwalitatief op een veel hoger plan kunnen spelen dan zijn componenten. Maar het begin is er.
Ik heb vervolgens 50 mtr ofc 2,5 mm2 en 24 mooie vergulde bananenstekkers voor hem gekocht voor de aansluiting (heb hem gematst in zijn bijdrage hiervoor, slechts € 39
) Een mooie digitale interlink van Siltech de HF-2 voor de DVD speler naar de versterker had ik nog voor hem alsook enkele scart en S-video kabels. Ja wat bekabeling is hij net wat te laat het beste en meeste is naar naar zijn zus gegaan die nu een hele knappe set speelt. In de toekomst is het de bedoeling dat de standaard OFC speakerkabel word vervangen voor Xindak
Maar hij mag niet klagen hoor, zijn totale besteding is nu € 749
geweest dat is slecht een fractie van wat hij had moeten betalen als hij alles nieuw en voor de retail prijs had gekocht (+/-€ 3200)
Genesis
P.s.: nu nog een aparte stereoversterker en cd speler proberen te introduceren als volgende stap
Foto van de Monitor Audio is met een set kleine monitors, die heeft hij niet, hij heeft 4 vloerstaanders
[wegens disk ruimte verwijderd]