Marantz 1515 continu brom geluid

Gestart door Mister Bellamy, april 24, 2015, 23:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mister Bellamy

Hallo allemaal,

Dit is mijn tweede post HB

Ik gebruik mijn Marantz 1515 voornamelijk voor de phono voorversterker, in combinatie met een Audio Technica ATLP120 draaitafel en B&W DM603 S2 speaker set. Ik weet dat de versterker niet bepaald krachtig en bijzonder is, maar op zich voldoende voor nu :-P

Nu heb ik eigenlijk nooit problemen gehad, op het vervangen van de 4 buislampjes na. Maar sinds kort is het mij opgevallen dat er een constant brom geluid te horen is, met name hoorbaar op koptelefoon. Deze brom is al vanaf het aanzetten te horen op alle functies (radio, phono en aux), ook wanneer de volume knop uit staat. Het lijkt alsof het apparaat niet geaard is, maar daar ligt het volgens mij ook niet aan :|

Daarnaast wanneer ik de phono functie gebruik, is er nog een andere hardere brom te horen. Ook wanneer ik geen draaitafel aangesloten heb.

Heeft iemand een idee waar die aan kan liggen? Het is met name irritant wanneer ik de koptelefoon gebruik :cry:

SB_Marantz

Meestal duid dit op een ground probleem......maar deze oude beestjes hebben sowieso TLC nodig.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Mister Bellamy

Citaat van: SB_Marantz op april 25, 2015, 11:54:21
Meestal duid dit op een ground probleem......maar deze oude beestjes hebben sowieso TLC nodig.

Wat is TLC, een onderhoudsbeurt?

Peter Kudelstaart

Tender Loving Care.......Ja, ook apparaten hebben dit nodig.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

Mister Bellamy

Ik ben ook best lief voor mijn versterkers hoor! :-D

Maar een onderhoudsbeurt is denk ik niet misplaatst, aangezien deze versterker idd al bijna 40 jaar is.

Is er toevallig een Marantztechneut in de buurt van Arnhem?

Peter Kudelstaart

Dat is SB Marantz (Nijmegen). Stuur hem een pm zou ik zeggen.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

HAL9000

Die  brom  is  waarschijnlijk  de  voeding tor  D331/D330  die  brand  op.
even  ook  de  elko's  er omheen  vervangen.  byebye
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!