Oscilleren Philips DFA888 (Marantz)

Gestart door Amauta, april 26, 2015, 13:40:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amauta

Ik hoop dat dit mag in dit forum omdat deze Philips is gebouwd door Marantz...

Ik heb een Philips DFA888 versterker op de kop weten te tikken. Daar deze erg vies was, hondeharen en jarenlang intensieve nicotine ophoping, heb ik deze helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Tevens alle printplaten gecontroleerd en doorgesoldeerd waar nodig. Potmeters ingespoten met contactspray.

Na het in elkaar zetten getest. Lijkt goed te werken, totdat ik aan de toonregeling kom. Zodra ik de bass of treble opschroef begint de versterker te oscilleren. Bij de bass een diepe toon 100% uitsturing en bij de treble een hoge toon 100% uitsturing. De beveiliging schakelt het relais uit. Eerst dacht ik een stekker verwisseld. Alles 2x gecontroleerd en zoals het lijkt zit alles goed aangesloten. Wanneer de versterker op source direct staat is er geen probleem. Wat mij ook is opgevallen, is dat de balance regeling alleen op bijna volledige verdraaing van de potmeter begint te werken.

Iemand een suggestie? Heeft contactspray hier invloed op?

Edit:

Ik heb het probleem zelf al gevonden. Op de volumeprintplaat was een transistor defect.
Marantz PM-75 met SlimDevices Squeezebox II en B&W 703.