Netflix probleem UD5007: niet vloeiend beeld

Gestart door psr, juli 21, 2015, 23:45:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

psr

Ik heb deze zojuist in de verkeerde sectie geplaatst. Excuses daarvoor. Bij deze mijn vraag in de juiste sectie.

Ik heb nu ruim 2 jaar een Marantz UD5007 speler en het is een prima apparaat. Sinds gisteren heb ik een abonnement op Netflix genomen en nu heb ik bij het streamen van content via Netflix last van een niet vloeiend beeld. Het is niet echt een haperend beeld maar het loopt niet vloeiend; er zit een soort "tik" in het beeld.  Ook merk ik dat hij bij het terug- en vooruit spoelen regelmatig vastloopt.

Ik heb al geprobeerd de resolutie te veranderen (van 1080p24 naar auto) maar dat helpt niet.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Dank vast voor de moeite.

Groet,
Patrick

sjoek

Hallo,

Al andere netwerkkabel geprobeert? En hoe snel is je internet en hoe zwaar word dit belast naast het netflix streamen?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

psr

Dank voor je reactie.

Heb idd andere netwerkkabel geprobeerd maar dit geeft hetzelfde probleem. Internet is ruim snel genoeg, 200/20 Mb. Tijdens streamen wordt het internet verder niet belast.

Gebruik een Netgear nighthawk R7000 router, een high end router, dus daar kan het probleem ook niet zitten.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

sjoek

Dat zou idd allemaal goed moeten zijn... software up to date? Ook last van stotteringen bij een blu ray? Mischien hdmi kabel eens switchen naar andere ingang?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

psr

Nee, bij een bluray of DVD is er niets aan de hand. Heb gisteren ook de UD5007 rechtstreeks met een HDMI kabel op de tv aangesloten en dan doet hij het ook. Het is dus uitgesloten dat het probleem ligt bij de receiver (NR 1604).

Netflix klapt er bij mij ook vaak uit; dan moet ik opnieuw inloggen of hij springt ineens in het DLNA/mediaspeler menu.

Zou het een firmware probleem kunnen zijn of zou de netwerkaansluiting op de speler niet in orde zijn?

Op internet heb ik bij een review van de UD5007 ook nog iemand anders gevonden die aangeeft dat Netflix slecht werkt op de speler en diegene heeft Chromecasts aangeschaft. Dat wil ik liever niet omdat het geluid dan niet via mijn receiver loopt en ik het veel handiger vind om dit via de speler te laten lopen.

Zijn er niet meer mensen die dit probleem ervaren?

psr

Nog een aanvulling: de firmware is up to date...

sjoek

Blijft vreemd dan heb ik zo 1..2..3 ook geen ideeen meer. Maar wanneer je de tv aangesloten hebt op je receiver kan je het geluid van de chromecast gewoon regelen met de receiver wanneer je netflix streamt.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

psr

Jammer, maar toch bedankt voor het meedenken. Probleem zit zeker in de UD5007; heb inmiddels mijn laptop via HDMI verbonden met de tv en had toen wel een vloeiend beeld.

Kan nog eens contact opnemen met marantz maar de speler valt net buiten de garantie, is van juni 2013. Misschien is het ook wel iets dat ze niet op kunnen lossen.

Even over zo'n chromecast. Die kun je in de tv of rechtstreeks in je AVR pluggen lees ik. Volgens mij moet ik hem wel in de AVR pluggen om Dolby Digital + geluid te kunnen krijgen. Dat lukt volgens mij niet als ik de CC in de tv plug. Dan krijg ik maximaal DD geluid omdat mijn tv geen DD + geluid kan doorgeven volgens mij. Is de beeldkwaliteit van streaming via CC even goed als dat je rechtstreeks via een app op een bluray speler of tv streamt?

sjoek

Qua geluid heb ik nooit zou ik niet kunnen bevestigen ik draai namelijk via een stereo opstelling. Maar beeld is precies hetzelfde via chromecast is het evengoed mogelijk full hd te streamen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

#9
Welke tv heb je? Dit probleem had ik ook op een Panasonic tv, is met de juiste instelling te verhelpen. Ben even de naam van de beeldoptie kwijt die je moet uitzetten. Dan loopt het vloeiend.

Heb nu een Sony, maar meen (weet niet meer zeker) dat je de " Intelligent Frame
Creation" moet uitschakelen. Als het dat niet is even proberen met de andere beeld instellingen.
En ook al heb je geen probleem met de laptop op je tv dan is het toch waarschijnlijk de combi UD5007 met je TV/instelling.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

psr

Ik heb een Philips tv uit de 9000 serie (toplijn van Philips). Ik heb even de beeldinstellingen bekeken maar ik kan daar niet een dergelijke instelling vinden. Dus hiermee kan ik het helaas ook niet oplossen.

Wilde een harde reset proberen van de UD5007 maar dat lukt niet. Op internet lees ik dat je dan de play en fast forward track knop even ingedrukt moet houden maar dat werkt niet. Heb hem net wel via het menu terug naar de fabrieksinstellingen gezet maar dat helpt niets. Weet één van jullie hoe ik een harde reset kan uitvoeren? Misschien lost dat het op....

psr

... laat maar, het is me al gelukt. Harde reset helpt ook niets. Ik ga volgende week maar eens contact opnemen met Marantz (als dat uberhaupt kan). Toch een grote teleurstelling dat zo'n dure speler niet gewoon normaal Netflix kan streamen terwijl de eerste de beste goedkope blu ray speler van een minder duur merk daar geen enkel probleem mee heeft.

Ben bang dat ik aangewezen ben op een chromecast.

Zep

Jammer, psr, bij mij had het in ieder geval geholpen.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik sowieso van de UD5007 ben afgestapt om Netflix te kijken. Om de haverklap problemen met inloggen omdat er weer zogenaamd updates waren op het Netflix netwerk, erg traag met opstarten, en (weet niet of dat nu nog is) een verouderde interface.
Contact met Marantz en Netflix tot ik er moe van was.
Met een Playstation of nu met mijn nieuwe TV zelf werkt alles veel sneller, is de beeldkwaliteit ook stukken beter en blijft het gewoon werken.

Succes in ieder geval.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: psr op juli 25, 2015, 21:43:08
Ik heb een Philips tv uit de 9000 serie (toplijn van Philips). Ik heb even de beeldinstellingen bekeken maar ik kan daar niet een dergelijke instelling vinden.

Volgens mij heet die optie bij Philips "Perfect Motion Rate".
Of een andere "Motion" optie.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

psr

Ja dat is Perfect Natural Motion maar die staat bij mij al uit. Heb de optie ook aan geprobeerd op verschillende standen maat dat helpt niets. Dank je voor het meedenken.

Ik ga van de week bellen met Marantz. Heeft iemand een telefoonnummer en/of een mailadres van de support afdeling van Marantz?