Fatman iTube valve amp met opstartbrom

Gestart door SMarcel, februari 19, 2015, 20:36:36

Vorige topic - Volgende topic

SMarcel

Probleem heeft zich niet voorgedaan vanaf het begin. Toen ik hem heb aangeschaft (nu een maand geleden) wist de verkoper mij te vertellen dat hij nog steeds met de eerste buizen draait.

Omdat ik niet weet hoeveel banduren dat zijn heb ik zelf het initiatief genomen om deze te vervangen en dacht er goed aan te doen om deze door een "betere"te vervangen namelijk de 6N1P-EV.

Toen deze er in zijn gezet, deed het probleem zich ook niet voor maar na een behoorlijk aantal uren onafgebroken inspelen was opeens na het aanzetten van de versterker de brom er op onverklaarbare wijze.

Ik heb de buisjes vandaag er uit gehaald en toen de versterker aangezet en toen was er GEEN brom.
Daarna de buisjes weer teruggeplaatst, alleen nu de linker in de rechter en omgekeerd en daar was de brom weer na het aanzetten.
Dit gebeurt een aantal seconden na het aanzetten en houdt ook niet lang aan en is na ca. 2 a 3 seconden ook weer weg.

Wat ik nog wel wil proberen is om de Chinese buisjes terug te plaatsen en dan zien/horen wat daarvan het resultaat is.

Wordt vervolgd.

Groeten,

Marcel

Zoldar

Is volgens mij normaal. Bij mij ook 3 sec bromen dan is het weg. Geen slaap over verliezen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SMarcel

Hallo forummers,

Het probleem is helemaal opgelost hello hello

IK HEB DE SET VERKOCHT :schater:

Groeten,

Marcel

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *