Hallo, na er "een tijdje tussen uit" geweest te zijn vanwege mijn gezondheid probeer ik weer het plezier op te pakken van de video en audio.
Omdat ik toch wel wat LP's heb en ze uiteindelijk niet wilde verkopen heb ik een platenspeler, TT5005, aangeschaft, leek me leuk, nostalgisch
Doos uitgepakt, TT aangesloten (erg makkelijk allemaal) op de SR6007 op de phono ingang en zorg gedragen dat de TT op de juiste stand staat onder het draaiplateau. Plaatjes draaien en genieten maar......klinkt toch niet zo mooi meer....ik had er een andere verwachting van. Effe een paar weken laten liggen en gisteren weer opgepakt; het menu van de SR geopend en gaan spelen met de instellingen en ik denk het probleem gevonden te hebben maar niet de oplossing.
De SR staat ingesteld op fronts klein met een cossover van 40, de beste stand voor HT, radio en CD......maar niet voor Phono.
De subwoofer doet niet mee en dus verlies ik alle bas; zet ik de fronts op groot en crossover op 80 of hoger is het geluid een stuk beter.
Moet ik nu elke keer alles handmatig gaan aanpassen voor ik "een plaatje wil draaien"?