TT5005 aangesloten op SR6007, "slecht geluid"

Gestart door koloro, februari 19, 2015, 10:05:57

Vorige topic - Volgende topic

koloro

Hallo, na er "een tijdje tussen uit" geweest te zijn vanwege mijn gezondheid probeer ik weer het plezier op te pakken van de video en audio.
Omdat ik toch wel wat LP's heb en ze uiteindelijk niet wilde verkopen heb ik een platenspeler, TT5005, aangeschaft, leek me leuk, nostalgisch :wink:
Doos uitgepakt, TT aangesloten (erg makkelijk allemaal) op de SR6007 op de phono ingang en zorg gedragen dat de TT op de juiste stand staat onder het draaiplateau. Plaatjes draaien en genieten maar......klinkt toch niet zo mooi meer....ik had er een andere verwachting van. Effe een paar weken laten liggen en gisteren weer opgepakt; het menu van de SR geopend en gaan spelen met de instellingen en ik denk het probleem gevonden te hebben maar niet de oplossing.
De SR staat ingesteld op fronts klein met een cossover van 40, de beste stand voor HT, radio en CD......maar niet voor Phono.
De subwoofer doet niet mee en dus verlies ik alle bas; zet ik de fronts op groot en crossover op 80 of hoger is het geluid een stuk beter.
Moet ik nu elke keer alles handmatig gaan aanpassen voor ik "een plaatje wil draaien"? :?

Maurice

Ik ben niet zo thuis in de SR wereld, maar kun je ergens in je menu instellen dat de phono bron alleen maar source direct doorgeeft of?
Anders source direct kiezen bij plaatjesdraaien? Dan worden de crossover instellingen buiten werking gesteld.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

koloro

Klopt, via de AB van de SR kan ik de de stand direct kiezen, de SR wordt dan "uitgeschakeld", toch heb ik het idee dat het dan nog niet helemaal goed gaat, tenminste niet zo als de manuele aanpassingen van klein naar groot en de crossover hoger.

In de SR zit geen optie voor phone only ofzo.

schieper

Bij een vriend van mij naar de sr70nogwat geluisterd en de phone pre was echt belabberd. Onze conclusie toendertijd was dat voor het serieuze plaatjes draaien, deze onvoldoende is.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Maus

Ik weet niet wat je gewend was uit je oude set, maar een TT5005 is niet bepaald een hoogvlieger.

Maurice

Citaat van: Maus op februari 19, 2015, 23:11:30
Ik weet niet wat je gewend was uit je oude set, maar een TT5005 is niet bepaald een hoogvlieger.
maar mag zeker nooit de klachten geven door genoemd worden.

Verstuurd vanaf mijn GT-P3110 met Tapatalk

Rev. Maurice

Maurice

Citaat van: schieper op februari 19, 2015, 21:58:32
Bij een vriend van mij naar de sr70nogwat geluisterd en de phone pre was echt belabberd. Onze conclusie toendertijd was dat voor het serieuze plaatjes draaien, deze onvoldoende is.

Er is geschikt, goed en beter. Koloro krijgt het geluid er wel acceptabel uit, maar moet daarvoor instellingen wijzigen in zijn receiver. Met een betere phone pre gaat dat niet anders worden.
Rev. Maurice

hchifi.nl

Als je in de receiver de sub op LFE+MAIN zet speelt je sub altijd mee
Klinkt voor jou waarschijnlijk een stuk aangenamer.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

koloro

Bedankt voor alle reacties.

Klopt dat de TT5005 geen hoogdraver is, maar met een redelijke set van apparatuur en boxen moet er toch wel wat te produceren zijn lijkt mij.
LFE + main geeft hetzelfde resultaat, dat blijkt als ik mijn fronts op B zetten en alleen de subwoofer speelt, dan hoor ik een minimaal "gebrom" in de hele range van 80-250hz waarbij 250 wel iets meer geluid geeft.
Mijn experiment voer ik uit met de LP, CD en digitale download van Joe Bonamassa, different shades of blue.
De CD is vol en klinkt goed, de download weer iets minder en helaas de LP stukken minder.

Ik wil nog gaan proberen om de TT op een Kenwood, Denon en Sony aan te sluiten, wellicht zit hier verschil in.
Misschien ook nog aansluiten via aux op de SR en de ingebouwde converter van de TT uitproberen, dan heb ik alles geprobeerd op de SR denk ik?!

Gr Rob

Maurice

Ik zou zeker de ingebouwde "converter" (wss phonopre) van de TT uitproberen. Kan mij namelijk niet voorstellen dat de TT zo'n matige prestatie zou leveren als jij omschrijft.
Rev. Maurice

schieper

Een brom? Is de aarde draad van de tt goed aangesloten?

Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Perfect_audio

Citaat van: koloro op februari 22, 2015, 12:33:48
Bedankt voor alle reacties.

Klopt dat de TT5005 geen hoogdraver is, maar met een redelijke set van apparatuur en boxen moet er toch wel wat te produceren zijn lijkt mij.
LFE + main geeft hetzelfde resultaat, dat blijkt als ik mijn fronts op B zetten en alleen de subwoofer speelt, dan hoor ik een minimaal "gebrom" in de hele range van 80-250hz waarbij 250 wel iets meer geluid geeft.
Mijn experiment voer ik uit met de LP, CD en digitale download van Joe Bonamassa, different shades of blue.
De CD is vol en klinkt goed, de download weer iets minder en helaas de LP stukken minder.

Ik wil nog gaan proberen om de TT op een Kenwood, Denon en Sony aan te sluiten, wellicht zit hier verschil in.
Misschien ook nog aansluiten via aux op de SR en de ingebouwde converter van de TT uitproberen, dan heb ik alles geprobeerd op de SR denk ik?!

Gr Rob

Oh-oh, klassieke fout wordt hier gemaakt.
Als de receiver op andere bronnen een goed geluid geeft, dan moet je juist hieraan niet sleutelen. Kennelijk deugt de bron niet in de combinatie.
Wat er nu gebeurt, is dat je aan de achterkant gaat corrigeren wat er aan de voorkant fout gaat.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.