kluidsprekers aansluiten op SR 1041

Gestart door Jelle, februari 17, 2015, 14:21:06

Vorige topic - Volgende topic

Jelle

Sorry voor het posten van deze vraag op Techniek.

Ik heb sinds kort een SR 1041 en daar bij een luidsprekerset van Magnat Magnat Mini Star (passieve subwoofer set). Nu zitten er op de sub 2 sets aansluitingen L+ en - en R +en- en verder niets.

Is het nou gewoon van de versterker naar de sub en de de kleine speakers op dezelfde aansluitingen ?

Ben bang iets te vernielen.

Maurice

Als het goed is heb je aan de achterkant van de sub 2 x 2 stereo aansluitingen (totaal 4 rode en 4 zwarte klemmen).
Ik hoop dat er ook in / out oid bij staat. Wat je dan doet is de receiver aansluiten op de stereo ingangen "in" en je twee speakers aansluiten op de stereo ingangen "out".
Out kan misschien ook wel sat oid heten.
Het kan helpen als je een foto van de aansluitingen op de sub kan laten zien.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Bounty

Hoi Jelle,

De Magnat set heb ik ook gehad.
Sterker nog, ik gebruik momenteel de sattelietjes als surround speaker
Van je receiver gaan er 2 draden (L+R) naar je sub. Vandaar uit gaat er dan weer een kabel naar je satteliet speaker.

Suc-6!

Jelle

Op de sub zitten inderdaad 4 x 2 klemmen. Er staat echter niets verder bij vermeld. Ik heb het gewoon maar heel voorzichtig geprobeerd eerst bovenste 2 aan amp. en onderste 2 aan sat. gaf zeer dof geluid. De zaak omgekeerd en toen een heel helder geluid maar helaas met heel weinig bassen.

Wat mij opviel was dat de de beweegbare delen van de aansluitclip allemaal op andere plekken een markering aan de zijkant hadden in de vorm van een gaatje aan de zijkant. Dus 1 gaatje per 2 in rood of zwart.

Is er mogelijk nog iemand die hier iets in herkent????  :-o

Frits Denon

Misschien dat het losschroeven van de verbindingsunit je meer info geeft?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4