SR7009 ARC problemenen

Gestart door roelvv, februari 27, 2015, 23:05:53

Vorige topic - Volgende topic

roelvv

Sinds enkele weken ben ik de trotse eigenaar van een SR7009, prachtig apparaat en tot afgelopen donderdag zonder problemen.

Afgelopen donderdag schakelde hij spontaan terwijl ik op afstand stond in en daarna werkte de ARC niet meer icm mijn Philips tv (55PFK6549/12)

In eerste instantie dacht ik dat het probleem in de tv zou zitten, echter een andere tv in huis met ARC gaf ook geen geluid.

De SR7009 is al compleet gereset (zowel power+movie+music en power+game+a-dsk), heb zelfs de firmware van de website opnieuw geïnstalleerd (duurde bijna een uur)

Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben? of weet iemand hoe je dit kunt oplossen.

mistyforyou

Hoi Roel

Heb je een andere HighSpeed HDMI kabel geprobeerd. Misschien dat het daar aan ligt  :gaap:

roelvv

Bedankt voor je reactie mistyforyou, het heeft een aantal weken gewoon gewerkt. Lijkt me stug dat het nu ineens door de kabel zou komen. Had er zelf ook aan gedacht daarom ook al een test gedaan met een andere kabel toen ik het met die andere tv heb geprobeerd. Het moet ergens anders zitten.

mistyforyou

Het enigste wat ik nog kan bedenken is om de stroom eraf te halen voor enkele minuten.
Gereset had je Marantz al dus daar ligt het niet aan.
Hoop niet dat je een hardware probleem hebt.   Maar je zal toch nog wel garantie hebben.

hchifi.nl

Alle instellingen voor ARC gebruik staan neem ik aan weer correct ingesteld na de reset ?
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

roelvv

Ja, heb alles gecontroleerd. Spanning eraf maakt geen verschil. Lijkt of hij totaal niet meer communiceert met de tv. Eerder kreeg ik op de tv de melding arc actief. Nu niets meer.

hchifi.nl

vreemd, ik heb dit nog nooit meegemaakt in deze vorm. (ga er dan wel vanuit dat alles ook gechecked is)

Neem hem mee naar je dealer en probeer het daar op een tv, mocht het dan nog niet werken
even naar Audioservice.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

roelvv

Heren, probleem zit toch in de Philips tv, het was al een drama met de tv's van Philips bij mij, maar het kan nog altijd erger. Heb de SR7009 nog een keer op een andere tv gezet met high speed kabel, en daar werkte de ARC direct zonder verandering van settings. Probleem moet dus door philips opgelost worden. Bedankt voor jullie reacties.