SACD

Gestart door Hermanenmonja, februari 08, 2015, 10:21:57

Vorige topic - Volgende topic

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op februari 21, 2015, 05:27:48
Mooi verhaal. Ook 1 chip die sa11.
Ik zei ook voorzichtig dat ik "meende" waar te nemen - dus niet dus! :|
Aan de andere kant moet ik dus blij wezen dat ik nu voor een dedicated CD-speler heb gekozen en niet voor een halfslachtige SACD-speler die dat predicaat feitelijk eens echt mag dragen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op februari 21, 2015, 04:53:54
Volgens Jaap Veenstra in de laatste issue van Alpha Audio is de kwaliteit van de opmame die bepalend is en niet het formaat waarin je het afspeelt. En volgens dezelfde journalist kunnen alleen SACD-speler met èn een dac voor PCM èn een dac voor DSD beide formaten optimaal weergeven omdat de desbetreffende chip nooit en/en kan verwerken maar alleen of/of, en daarom zijn de echt goede SACD-spelers zo kostbaar.

Met dank aan John Wx om deze info (via e-mail) te delen. notworthy
http://www.alpha-audio.nl/2015/02/speelt-u-dsd-of-toch-pcm/

De link die die mij werd opgestuurt door John.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

Citaat van: Cornelis1921 op februari 21, 2015, 06:12:03
http://www.alpha-audio.nl/2015/02/speelt-u-dsd-of-toch-pcm/

De link die die mij werd opgestuurt door John.

interessant verhaal.. en inderdaad het is de opname die het medium mooi laat klinken. Dat neemt niet weg dat er tussen de sacd's echte pareltjes zitten (waarschijnlijk niet de techniek zelf dus, maar de goede opname van de nummers zelf). Ook weet ik overigens dat er slechte sacd's in omloop zijn zoals de sacd van cindy lauper bijvoorbeeld. Wanneer je mp3 of sacd luistert zit daar geen hoorbaar verschil tussen voor mij.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zoldar

ik zie nergens in dat verhaal bewijs voor het feit dat een van de huidige chips DSD in pcm omzet. en daar stoelt het verhaal toch een beetje op.

maar intrigerend is het wel. het overigens niet een verhaal van alpha audio maar van de dion audio die hier verteld wordt.

smeuig detail is dat ik een vriend heb die voor alpha audio schrijft, en hij heeft net de nieuwe dion audio DSD dac ter review gekregen. eens kijken of daar wel 2 dac's in zitten........
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

sjoek

Citaat van: Zoldar op februari 21, 2015, 10:26:48
ik zie nergens in dat verhaal bewijs voor het feit dat een van de huidige chips DSD in pcm omzet. en daar stoelt het verhaal toch een beetje op.

maar intrigerend is het wel. het overigens niet een verhaal van alpha audio maar van de dion audio die hier verteld wordt.

smeuig detail is dat ik een vriend heb die voor alpha audio schrijft, en hij heeft net de nieuwe dion audio DSD dac ter review gekregen. eens kijken of daar wel 2 dac's in zitten........

zo had ik het nog niet bekeken.. maarja het blijft natuurlijk ook altijd zo dat wanneer je persoonlijk voordelen ziet in sacd (lees verschil hoort) en als je dit bevalt is het goed toch?  Wel benieuwd naar die review dan inderdaad.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.