Pm15s2 in combinatie met de Pied Piper speakers (passief)m

Gestart door Relafo, december 08, 2011, 20:39:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Relafo

Misschien is dit al wel eerder aan de orde geweest, maar ik ben nieuw hier...
Ik heb een pm 15s2 op zicht. Mijn speakers klinken keurig met deze geweldenaar.
Ik ben de Pied Piper passief (open koker)
is er iemand die ervaring heeft met deze combinatie?
Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.
Dank

Marvin

Met die versterker niet, de luidsprekers wel.
M'n broer heeft er 5.
Hij vind ze helemaal geweldig, zelf ben ik minder lovend.
Maar nu ze via audissey zijn afgeregeld is het eigenlijk best in orde...



Zweef

Bijzondere vraag eigenlijk. De kans dat iemand exact dezelfde combi heeft is ten eerste zeer klein. Ten tweede heb je de set nu zelf staan en kun je dus bij uitstek zelf beoordelen hoe ze bij jou thuis klinken, en mogen wij dus een ronkende review van jou verwachten van een hier erg geliefde versterker op een paar roemruchte luidsprekers  :wink:

Ten derde, waarom is de mening van een ander belangrijk voor je? Wil je een paar andere oren omdat je die van jezelf niet vertrouwd?
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

erik62

Tja...

Ik heb jaren en jaren geleden de pied piepers op proef gehad bij me thuis. Ze hebben een uur gespeeld......
Daarna heb ik de b&w 803 gekocht, die hebben langer dan een uur bij me gespeeld :-D :-D

De pipers was totaal niet mijn geluid.wat ik me nog kan herinneren vond ik instrumenten niet natuurlijk klinken.

Cornelis1921

#4
Citaat van: erik62 op februari 23, 2015, 21:10:08
Tja...

Ik heb jaren en jaren geleden de pied piepers op proef gehad bij me thuis. Ze hebben een uur gespeeld......
Daarna heb ik de b&w 803 gekocht, die hebben langer dan een uur bij me gespeeld :-D :-D

De pipers was totaal niet mijn geluid.wat ik me nog kan herinneren vond ik instrumenten niet natuurlijk klinken.
Je bent kennelijk hier niet de enige de Pied Piper niks vindt.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maurice

Citaat van: Cornelis1921 op februari 23, 2015, 22:38:40
Je bent kennelijk hier niet de enige de Pied Piper niks vindt. puke
En uiteindelijk komt het neer op smaak icm de muziek die je er op speelt. Velen zullen mijn set te klinisch vinden, maar mijn muziek klinkt op veel andere sets weer nergens naar.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

#6
Citaat van: Maurice op februari 23, 2015, 23:28:22
En uiteindelijk komt het neer op smaak icm de muziek die je er op speelt. Velen zullen mijn set te klinisch vinden, maar mijn muziek klinkt op veel andere sets weer nergens naar.
Mijn kritiek slaat meer op het feit dat de eigenaar/ontwerper van Pied Piper eerder voor het vak van loodgieter had kunnen kiezen dan voor het vak van speaker-bouwer. En dan citeer ik niet mijzelf maar een medeforumgenoot. Het feit dat de Pied Piper zo weinig genoemd en geroemd wordt in audioland, ondanks dat men zichzelf op de borst klopt, beschouw ik zelf als veeg teken. Ik krijg zo de indruk dat een hoop poeha en gebakken lucht vekoopt daar aan de Koudenhorn 57 in Haarlem. Des onopvallender een merk opereert op de markt, des opvallender zijn vaak de prestaties van het product; goede wijn behoeft geen krans. Er zit toch nog een hoop kaf tussen het koren. En al ken ik de Pied Piper niet persoonlijk, zijn reputatie heeft mij inmiddels wel bereikt. clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SMarcel

Weer een luidspreker issue!!!!!!!!!!!!!

Ik ben onderhand wel tot de conclusie gekomen dat er meer verschillende merken oren zijn dan luidspreker merken.
En die oren "klinken" ieder weer anders.

Wanneer wordt men dat toch eens bewust. Ik blijf altijd zeggen ga lekker zelf luisteren en geniet van wat je hoort of wellicht niet hoort.

Groeten,

Marcel

mountainbiker

Citaat van: SMarcel op februari 24, 2015, 06:59:29
Weer een luidspreker issue!!!!!!!!!!!!!

Ik ben onderhand wel tot de conclusie gekomen dat er meer verschillende merken oren zijn dan luidspreker merken.
En die oren "klinken" ieder weer anders.

Wanneer wordt men dat toch eens bewust. Ik blijf altijd zeggen ga lekker zelf luisteren en geniet van wat je hoort of wellicht niet hoort.

Groeten,

Marcel
Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat je luidsprekers het beste zelf kunt bouwen.Ook een stuk goedkoper.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Frits Denon

Citaat van: mountainbiker op februari 24, 2015, 10:03:54
Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat je luidsprekers het beste zelf kunt bouwen.Ook een stuk goedkoper.

Interessant, misschien een topic daarover openen met ervaringen van zelfbouwers?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SMarcel

Citaat van: Frits op februari 24, 2015, 19:26:14
Interessant, misschien een topic daarover openen met ervaringen van zelfbouwers?

Daat hebben we ZBA forum voor. Kun je alles tot in den treuren lezen en ideen opdoen