UD 7007 onrustige opstart

Gestart door Spikes25, december 21, 2014, 12:42:04

Vorige topic - Volgende topic

Spikes25

Ik ben sinds twee weken in het bezit van de Blu-ray speler van Marantz, de UD 7007

Ik bemerkt als ik een Blu-ray schijf in de speler schuif, dat ik op het tv scherm allerlei flitsen ziet, witte streep, grijs beeld, dan weer donker beeld enz. enz. Je ziet zegt maar dat de speler continue aan het omschakelen is.
De speler is aangesloten via HDMI op de SR 7007, geen HDMI via monitor naar het tv scherm.

Schuif ik nu een blu-ray in de Playstation 3, dan zie ik een rustig verloop, geen rare fratsen.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Het is dat het geluid van de speakers de UD 7007 overstemt, hij maakt een hoog jankend geluid.
Zijn er meerder gebruikers die dit ervaren?
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Cobraatje

Mijn UD7007 is fluisterstil en kraakhelder beeld zonder ook maar iets van een flits.
Klinkt naar een defect.

Spikes25

inderdaad, de speler is defect. Voorstel was om deze aan te bieden ter reparatie, maar een twee weken oude speler nu laten repareren.....Nee. Dus is reeds een nieuwe besteld, dat noem ik service. Ze kunnen ook moeilijk doen toch?
― Bob Marley

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Spikes25

Gisteren dan eindelijk de UD 7007 omgeruild.

Thuis aangekomen de speler aangesloten. Via HDMI AMP naar de SR 7007.
Wederom de HDMI monitor ongemoeid gelaten.
Weer de speler geladen met een Blu Ray disc, en weer voor ik beeld zag, weer de onrustige overgangen.

Misschien ben ik niet duidelijk geweest: bij het opstarten van een BluRay, krijg je zwart beeld, de laser zoekt de disc af. Deze worden kort op elkaar opgevolgd door een grijs beeld, witte balk, zwart beeld, enz, dan totdat de het uiteindelijke beeld zicht is.

Ik zal zeer zeker contact opnemen met Marantz, of dit zo hoort, misschien staat er een instelling niet goed.
Maar zijn er UD 7007 gebruikers waarbij dit bovenstaande ook zo ervaren.
Misschien heeft het niets weg van een defect, but just in case.....

Voor de zekerheid, bij een DVD zie ik een rustig verloop.
Als het vandaag lukt zal ik eens HDMI kabels gaan omwisselen.
Of misschien is het de SR 7007 die het beeld zo doorgeeft aan de TV.
Bij de SR 7007 is namelijk het HDMI board al een keer vervangen.

Ik hoor graag een reactie van gerbuikers.

Alvast dank
― Bob Marley

RHK

Ik heb ook de UD7007 en heb dat dus niet. Zowel amp als monitor aangesloten. Weergave via amp opstarten geen probleem, weergave via monitor (alleen signaal naar tv) geen probleem. Heb je het al geprobeerd nu via monitor? (Ik las dat je het ongemoeid had gelaten).
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Spikes25

Beste RHK,

Wat ik begrijp uit de handleiding is, dat de monitor uitgang bedoeld is voor bijvoorbeeld een beamer.
Zoals ik het nu heb aangesloten gaat het video signaal eerst door de receiver, en dan pas naar de TV, niet echt de korte weg....of ik verschil zie, vraag ik me af. Maar misschien is de storing wel daarmee verholpen.
Ik ga het van de week eens proberen.
Bedankt

― Bob Marley

RHK

Citaat van: Spikes25 op januari 18, 2015, 21:25:40
Beste RHK,

Wat ik begrijp uit de handleiding is, dat de monitor uitgang bedoeld is voor bijvoorbeeld een beamer.
Zoals ik het nu heb aangesloten gaat het video signaal eerst door de receiver, en dan pas naar de TV, niet echt de korte weg....of ik verschil zie, vraag ik me af. Maar misschien is de storing wel daarmee verholpen.
Ik ga het van de week eens proberen.
Bedankt

Handleiding (blz 10) zegt dat je de monitoruitgang van de UD7007 gebruikt voor rechtsreeks op de tv. Ben benieuwd. 8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*