Marantz sr6009 + Apple tv

Gestart door Lutinho, januari 04, 2015, 17:46:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lutinho

Hallo

Ik heb zonet een marantz sr6009 besteld, ik kijk er al naar uit.
Heb al genoeg uitleg en tips gevonden.
Maar ik wil graag ook mijn films en video vanop pc en laptop streamen naar mijn tv.
Daarvoor denk ik eraan om een Apple TV aan te schaffen.
Lijkt dit een goed plan? Werkt dit makkelijk samen?

Tips of opmerkingen welkom!!

Bedankt!!

Kees1703

#1
Wat voor laptop of PC is het? Als het een Macbook is gaat dat via Airplay en de Apple TV prima. Ook vanaf een iPhone of iPad stream je heel makkelijk naar je TV als je een Apple TV hebt. Ik heb geen ervaring met Windows PC's of Laptop's.
Waarschijnlijk lukt dat via iTunes bestanden delen. Als je films in iTunes staan zijn ze automatisch zichtbaar via "Thuisdeling". Uiteraard is het wel belangrijk goede HDMI kabels te gebruiken zeker als je Marantz wat verder van je TV afstaat.
Je kunt de Apple TV direct aan je TV koppelen of via je Marantz, beide opties zijn mogelijk.

Lutinho

Ok, bedankt voor je snelle reactie!
Goed dat dit perfect zal werken met de Marantz.

Enkel nog aan het twijfelen of ik nu al een Apple tv koop, of nog even wacht. Apple zou toch in 2015 een nieuwe versie moeten uitbrengen, als ik de geruchten op internet mag geloven :-)

Marvin

Een oudere versie nemen zodat je gelijk kan jailbreaken. Komt de functionaliteit enkel ten goede.

Patrickovitsj

Beste luthino,
Een Apple tv ondersteund slechts een paar formaten en GEEN .MKV !!
Let hier dus op bij de aanschaf. Ik stream mijn films via mijn ps3 werkt super (vanaf iMac)
Ik las trouwens dat de nieuwe blu ray speler van Marantz ook .mkv streaming ondersteund!!
Apple tv zou ik voor streamen van gedownloade films dus niet kopen!!

Kees1703

Wat voor laptop of pc heb je? Heb je ook een iPad?
Vanaf nieuwe Mac's kan je via airplay rechtstreeks naar je Apple TV streamen. Als je een iPad hebt, kan je met een app( Air Video) ook films streamen naar de Apple TV, maakt niet uit wat voor formaat, AVI, MP4 MKV.