Apple TV geeft roze flitsen

Gestart door Kees1703, januari 06, 2015, 00:28:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kees1703

Om de bediening van al mijn aangesloten apparaten eenvoudiger te maken heb ik een Logitech Harmony afstandsbediening aangeschaft. Alles is nu eenvoudig te bedienen met 1 afstandsbediening, alleen met de Apple TV rechtstreeks aan de TV via HDMI lukte dat niet omdat ik op mijn TV een andere HDMI aansluiting moet opstarten dan dan andere apparaten die met mijn Marantz SR6007 zijn verbonden( DVD recorder, Ziggo HD recorder en Blu-rayspeler). Het leek mij dus eenvoudiger de Apple TV ook aan de Marantz te hangen. Ik heb de Mediaplayer ingang gebruikt, en het bedienen gaat perfect, alleen het beeld was onrustig en gaf zo nu en dan roze flitsen. Toenik de resolutie van de Apple TV verlaagde van 1080p naar 720p HD zwaren de roze flitsen weg, maar nu wordt de Apple TV niet meer gevonden als ik hem opnieuw opstart. Dan blijft het beeld zwart.
Erg lastig , want ik kan dus nu niet meer in mijn Apple TV menu komen om de resolutie weer terug te zetten. Alleen terugzetten naar fabrieksinstellingen zorgde er voor dat de Apple TV weer beeld gaf, maar toen moest ik dus al mijn gegevens weer opnieuw invoeren, erg lastig! Heeft iemand een oplossing?

sjoek

Los van het feit van de rare flitsen wat vreemd is. Je kan ook apple tv ook gewoon op tv aangesloten houden. En dan een activiteit apple tv kijken toevoegen aan de logitech harmony. Dan regelt hij het wisselen van kanalen zelf.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Kees1703

Bedankt voor je reactie. Probleem is, dat ik om op mijn Loewe Connect TV van HDMI kanaal moet wisselen, om de Apple TV te kunnen zien. Dat werkt niet simpel met het toewijzen van een knop waar die HDMI ingang aan gekoppeld is, maar dan moet ik op kanaal 0 drukken , pijltje omhoog en dan Enter. Ik krijg het niet voor elkaar deze opdrachten in de activiteit te programmeren om de  Apple TV op te starten. Heb jij daar een tip voor Sjoek? 

sjoek

Als het goed is moet je op de computer in het programma van de logitech harmony kunnen instellen op welke ingang je loewe tv moet staan wanneer je een activiteit activeert. Dit werkt in ieder geval wel op mijn philips tv. Maar heb je toevallig de apple tv ook al geprobeert op een andere ingang op de sr? Zo ja geeft dit hetzelfde resultaat met roze flitsen?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Kees1703

Die flitsen geeft hij ook op andere ingangen.
Kan je ook een soort Macro's maken in Harmony? Bij mijn TV zit de Apple Tv( bij jouw suggestie) op HDMI 2 en daar is geen directe knop/toewijzing voor op dit moment. Kan je die maken in Harmony, dus een aantal opdrachten aan de Loewe TV onder 1 knop in de Harmony laten vallen?

sjoek

Je kan kiezen bij het aanmaken van een activiteit welke apparaten aan moeten gaan. Dus bij apple tv bijv loewe op hdmi 2 apple tv gaat aan en de sr gaat op aux. Wanneer je dan bijvoorbeeld een cd wil luisteren kan je activities dan cd luisteren aanklikken indien ingesteld. Dan gaat bijv tv uit en blu ray aan en de sr op ingang cd/blu ray/dvd. Dit hangt er vanaf hoe ingesteld staat natuurlijk dit moet andersom ook werken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Kees1703

Probleem is dat HDMI 2 geen aparte opdracht knop heeft nu, het is een toetscombinatie, vandaar mijn vraag of je een Macro kunt maken.

sjoek

Dat is bij mij ook niet het geval maar in de software op de computer moet je dit wel kunnen instellen. Heeft u al activiteiten ingesteld waarbij meerdere apparaten tegelijk aangaan. En dat u bijvoorbeeld volume regelt met de sr en zapt op de tv?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Kees1703

Ik heb inmiddels ontdekt dat je inderdaad middels reeksen, toetscombinaties  kan programmeren, dus dat ga ik proberen. Nu even niet want mijn vrouw kijkt naar een serie en zij vindt het niet leuk dat de TV allerlei "vreemde "  dingen doet als zij zit te kijken en ik de Harmony programmeer. Overigens begin ik steeds blijer te worden met de Harmony, ideaal apparaat!
Bedankt voor het meedenken.

sjoek

Geen dank. Het is inderdaad een super apparaat :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.