Kef Cadenza op PM-6004 recap filter?

Gestart door Wintertje, november 28, 2014, 11:07:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wintertje

Bij wijze van test vorige week mijn Kef Cadenza's eens aangesloten op mijn PM-6004. Normaal speel ik met Mistral BOW A4 luidsprekers, welke ik vorig jaar nieuw heb gekocht. Dit is een Engels/Chinese B&W nautlilus 805 clone...

De Mistral's klinken zeker niet slecht, snel en redelijk gedetailleerd. Het enige 'probleempje' is dat wanneer ik de volumeknop van de amp op een kwart zet het al erg luid gaat. Misschien heeft dit met de impedantie van de Mistral's te maken (6Ohm).

De Cadenza's daarentegen klinken erg relaxt, super veel laag door de veelgeprezen B139 en mooi hoog door de T27 tweeter. De filters van de Cadenza's zijn nog origineel. Deze wil ik (misschien laten) recappen met onderstaande onderdelen. ik heb begrepen dat de waardes na enkele jaren (40!) nog weleens willen verlopen. 

   http://www.falconacoustics.co.uk/replacement-capacitor-sets/replacement-capacitor-kit-kef/kef-cadenza-replacement-capacitor-set.html

Kortom Kef en Marantz mooie combi!

TurboMarco

#1
Je zou als je de condensatoren kunnen vernieuwen als je de huidige niet meer vertrouwt , je dient dan wel de zelfde waardes aan te houden , en de Audyn MKP QS condensatoren zijn een waardige en betaalbare vervanger daarvoor .

De afbeelding die jij laat zien zijn toch geen Kef Cadenza  :roll: , dat zijn de Mistral's  .

Deze zijn het wel :
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Wintertje

Klopt, ik heb een fotootje van de cadenza's er even bijgeplakt. Heb je die link van Falconacoustics bekeken?
Zij leveren veel onderdelen voor Engelse speakers.

Ik vond het opvallend dat een dergelijke luidspreker, zoals de Kef Cadenza, nog zo goed presteert.
Na recap kan dit wellicht nog beter worden!

TurboMarco

Die set zoals aangeboden in de link die je gaf kan van pas komen wanneer je de waardes van de condensatoren niet kan achterhalen .
Ik zou eerst het filter demonteren en kijken wat er nu op die C's staat .

En vroeger wisten ze ook wel hoe een luidspreker gebouwd moest worden  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

hasselblad

Ja de Cadenza en de later Kef 104 en 104AB zijn geweldige boxen.

En inderdaad RECAPPEN via falcon acoustics, geweldige club.

Goed bezig!! hello

Cornelis1921

Citaat van: hasselblad op december 06, 2014, 14:42:09
Ja de Cadenza en de later Kef 104 en 104AB zijn geweldige boxen.

En inderdaad RECAPPEN via falcon acoustics, geweldige club.

Goed bezig!! hello
Inderdaad, lekker bezig! :wav:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

andriessen

Recap zeker doen !
Heb mijn setje kef 101 ook gerecapped met een setje condensatoren van falcon.
Dan heb je gelijk alle waardes , condensatoren gelijk aan het origineel (alcap) zodat ze hetzelfde klinken als toen ze net nieuw waren.