SR6008:Kan ik niet de 5.1 set van de main zone bij de projector(zone2)gebruiken?

Gestart door Mrbrabo, november 24, 2014, 20:24:36

Vorige topic - Volgende topic

Mrbrabo

Ik heb op de SR6008 een TV en projector aangesloten, beide staan in de woonkamer. En ik wil switchen tussen de HDMI outputs met behoud van geluid, maar dit gaat fout.

Als ik nu in de Main zone zit waar de TV op is aangesloten werkt alles naar behoren. Ik kan switchen tussen verschillende input bronnen PS3/Dune/ziggo tv. Ik blijf geluid houden.
Als ik de projector aanzet dan gaat het mis, zone 2 gaat aan op de receiver en als ik de TV uitschakel dan valt het geluid weg. Alleen de digitale TV van ziggo werkt nog. Is dit standaard gedrag?
Kan ik niet de 5.1 set aansturen met daarbij ook alleen HDMI out 2 aan?

Hiervoor had ik een SR6003 met 2 HDMI outputs. Hierop kon ik met een knopje op de ab switchen tussen de 2 outputs. Is de projector nu ook echt een Zone 2 apparaat en staat deze los van de speakers in de mainzone?

Mrbrabo

Als ik alleen de Tv aanzet dan krijg ik 5.1 geluid door. Als ik De projector aanzet dan schakelt alles over naar 2.0 stereo.

Waarom kan ik niet de input source van de main zone uitzetten en de 5.1 / 7.1 sound output behouden en de HDMI output via Zone 2 projector laten lopen.

Is dit uberhaubt mogelijk? Anders ga ik deze receiver helaas terugsturen want zo heb ik er niets aan  :eerie:

sprins

Je kunt eventueel ook een HDMI splitter (los) kopen om van je ene HDMI uit er twee te maken op de MAIN Zone. Volgens mij ben je dan ook uit de brand.