Versterker "klikt" bij inschakelen.

Gestart door polleke_cgc, oktober 25, 2014, 11:55:25

Vorige topic - Volgende topic

polleke_cgc

Heb even een vraagje. Mijn dik 20 jaar oud stereo-ketentje bestaat oa uit een Kenwood KA-5050R versterker.
Dat ding doet het nog altijd behoorlijk, maar telkens als ik het ding inschakel komt er een korte behoorlijk luide klik uit de luidsprekers. De stand van de volumeknop doet daar eigenlijk niets aan : zelfs als die op 0 staat heb je het nog.
Iemand die kan vertellen wat daar de oorzaak van is en hoe dat eventueel opgelost kan worden ?

QuattroNL

Wat ik er van weet: gelijkspanning van het inschakelen komt bij je speakers.
Moet tegengehouden worden door je amp (inschakelvertraging/relais) maar dat gebeurt nu niet.
Het is niet goed voor je speakers dus dat wordt óf amp laten nakijken/repareren of een andere kopen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

bas focal marantz

Citaat van: QuattroNL op oktober 26, 2014, 13:03:49
Wat ik er van weet: gelijkspanning van het inschakelen komt bij je speakers.
Moet tegengehouden worden door je amp (inschakelvertraging/relais) maar dat gebeurt nu niet.
Het is niet goed voor je speakers dus dat wordt óf amp laten nakijken/repareren of een andere kopen.
Dan zou ik het apparaat niet meer gebruiken voordat een van je tweeters eruit ligt.