sr5005 slaat na asnzetten binnen enkele seconden af

Gestart door Huub, september 13, 2014, 13:51:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Huub

Mijn SR5005 slaat af binnen enkele seconden na aanzetten vanuit stand by stand.
Daarna gaat hij over in knipperende oranje stand. Na eenmaal drukken gaat hij over in permanent oranje stand.
Na nogmaals drukken slaat hij weer aan om vervolgens weer binnen enkele seconden af te slaan. een enkele keer blijft hij iets langer aan.

De reset volgens de manual helpt soms maar uiteindelijk vervalt hij altij d weer in het oude gedrag.

Wie weet wat te doen?

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Huub

ja. ook als ik niets aangesloten heb. Geen apparaten, geen basbox of gewone speakers. Mij is geadviseerd om de reset uit te voeren volgens de manual. Soms na 10x resetten hoor je de harde klik waarmee hij even aangaat maar dan na een halve minuut gaat hij weer in de knipperende standby modus.

Verstuurd van mijn GT-P7310 met Tapatalk


Maurice

Heb je nog garantie?

verstuurd vanaf een computer die óók kan bellen

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Huub

Helaas geen garantie.
Dus laat hem anders nakijken bij de hifi zaak.
Kan niet veel zijn.

Heb ook nog de oude 3250 en 170dc die nagekeken moeten worden.
Die hebben het 30 jaar goed gedaan.

De SR5005 nog geen 4 jaar.

Maurice

De 3250 en de 170dc zou ik niet naar een hifizaak brengen, maar naar één de reparateurs hier op het forum.
Ik weet niet waar je woont, maar je kunt ook rechtrstreeks bij Audioservice te Elst terecht, dat is de officiële Marantz reparateur. Zijn vrij rap en schappelijk qua prijzen. Veel hifizaken sturen hem daar ook naartoe, maar dan ben je afhankelijk van wanneer de hifizaak hem afstuurt en ophaalt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Huub

Goede tip. Bedankt.
Ik kwam de naam S.B. Marantz uit Cuijk ook regelmatig op het marantz forum maar kan via google geen adres vinden. Dan wordt het wellicht toch Elst.
Neem ik gelijk de sr5005 mee.


Verstuurd van mijn GT-P7310 met Tapatalk


Maurice

Citaat van: Huub op september 15, 2014, 09:09:12
Goede tip. Bedankt.
Ik kwam de naam S.B. Marantz uit Cuijk ook regelmatig op het marantz forum maar kan via google geen adres vinden. Dan wordt het wellicht toch Elst.
Neem ik gelijk de sr5005 mee.


Verstuurd van mijn GT-P7310 met Tapatalk
voor s.b. marantz kun je een persoonlijk bericht sturen naar hem. De meeste hifi reparateurs kunnen minder met vintage apparatuur, hij en enkele anderen hier op het forum wel.

verstuurd vanaf een computer die óók kan bellen

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude