Geen geluid UPC Horizon indien Dolby AC-3 is ingesteld

Gestart door blackmolley, augustus 31, 2014, 00:59:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blackmolley

Als ik de Dolby A-C-3 output onder geluidsinstellingen op de Horizon aan zet dan heb ik inderdaad Dolby 5.1 geluid over de versterker. Kijk ik echter dezelfde zender rechtstreeks op de tv, dus niet via de versterker, dan heb ik helemaal geen geluid.
Films etc kijk ik vaak via mijn versterker maar als ik de Dolby instelling dus zou laten staan en daarna weer gewoon met geluid via de TV kijk dan moet ik iedere keer deze instelling weer uit zetten om geluid via de TV te krijgen.

Voor de volledigheid: ik heb de UPC mediabox via HDMI rechtstreeks op een HDMI ingang op de SR7008 gezet (tezamen met media plager en Blu Ray speler op andere HDMI ingangen). Via HDMI out staat de versterker op de TV.

Is dit probleem op te lossen door de HDMI uitgang vd Horizon rechstreeks naar de TV te sturen en via een optische kabel de Horizon naar de SR7008 te sturen of los ik daar niks mee op ?
En zo ja, moet ik dan een optische ingang toekennen op de SR en hoe?

Gr. Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

RHK

#1
Ik heb dezelfde configuratie. Staat de pass through (bron doorgeven) op cable/sat? Mits je de Horizonbox op HDMI cable/sat bij de 7008 hebt aangesloten en bij uit HDMI Monitor/ARC gebruikt? Bij mij doet ie het wel.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

blackmolley

Hi RHK,

Dank voor je reactie.
De pass through staat aan op de versterker (dus als de versterker uitstaat wordt het beeld en geluid doorgestuurd naar de TV), maar dit geldt dan toch automatisch voor alle apparatuur en niet alleen voor de mediabox ? Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met "uit HDMI Monitor/ARC gebruikt".

Gr. Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

RHK

#3
je kan maar een bron in de standby stand van de 7008 doorgeven, in dit geval je horizon box geluid, dus niet alles het is  maar net wat je kiest in menu bron doorgeven). De HDMI uitgang naar de tv bedoel ik als monitor/arc. Naar de achterzijde 7008 gekeken rechtsboven.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

blackmolley

Geef je met pass through maar 1 bron door ? Wist ik niet. Maar goed, dat is geen probleem want dat werkt allemaal prima.

Dat ARC verhaal begrijp ik geen pepernoot van  :no:. Heb je ook een Jip en Janneke versie hiervan ?  :wink:
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

RHK

dat is de uitgang die het audio geluid van de tv teruggeeft. Kan je gewoon negeren. Maar heb je daar wel de hdmi kabel naar de tv op aangesloten? Dan zou het in standby moeten werken,.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

blackmolley

Sorry maar ik begrijp het nog niet ...
Ik heb het als volgt aangesloten -->
UPC naar 'HDMI 1 in' op SR
'HDMI 1 out' op SR naar TV
Meer hoeft er toch niet te worden aangesloten ?

Enige optie die ik dacht te hebben was door de UPC rechtsreeks op de TV te zetten met HDMI en dan en optische kabel naar de SR te laten lopen maar dat lost het probleem blijkbaar ook niet op.

Ik kreeg net door namelijk dat het aan de TV ligt. Deze zou niet de downgrade mogelijkheid hebben om Dolby AC-3 5.1 geluid wat hij van de UPC box krijgt (weliswaar via de pass through van de versterker) om te zetten naar PCM 2.0. Hier schijnt dus het probleem in te liggen. Dit is ook niet te tackelen; bijna geen enkel merk TV bezit deze mogelijkheid.
Advies is dan ook om maar gewoon de instellingen steeds te veranderen op de Horizon box telkens als ik via SR of TV wil kijken  :x :x
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

RHK

#7
maar heb je nu bij bron doorgeven cable/sat geselecteerd? En anders kies in het Horizon menu bij audio andere doorgifte (s/pdif op aan zetten) dus geen hdmi en dan een coaxiale of optische kabel er tussen voor de audio. En dan van de Horizon box een HDMI rechtstreeks naar tv. Hoef je niets te veranderen bij alleen  tv kijken. Wel dan in het ingangen menu bij 7008 die coaxiale of optische ingang erbij selecteren. en oh ja, geen enkele tv bezit die mogelijkheid? MIjn LG werkt gewoon op de audio........Ik denk in standby dat het gewoon 2.0 wordt aangeboden en de decoder van de 7008 gepasseerd wordt.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

blackmolley

Ik heb de vraag ook op het UPC forum geplaatst en daar is men er heilig van overtuigd da het aan de Horizon box van UPC ligt. Het schijnt dat deze box het geluid niet downmixed naar PCM 2.0. Cisco boxen schijnen dat wel te doen.

Dus lastig bepalen of het nu aan de front kant ligt bij de box of aan het 'latere circuit' zijnde de TV.

Als het de TV is - met alle respect - maar dan heb ik liever een Panasonic die niet downmixed dan een LG die dat wel doet   :wink:

Maar ik ga jou oplossing toch ook ff bekijken morgen.

gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

RHK

ok, prima. Had hiervoor de 6008 en daar werkte de stand by doorgifte ook mee, net als de 7008 nu. Hoop dat je eruit komt. gr  :yes:   8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

blackmolley

Ik heb bij bron doorgeven cable/sat geselecteerd en ook in het Horizon menu bij audio andere doorgifte (s/pdif op aan zetten).
Ik heb alleen helaas even geen optische kabel bij de hand :-(

Even een ergens vandaan toveren en dan deze opstelling proberen. Ik heb nl. wel begrepen dat dit de voorkeur instelling van de UPC monteurs zelf ook is. Niet dat ikdaar een erg hoge pet van op heb af en toe maar hoor dat van meerdere kanten dat het beter zou zijn de box met HDMI op de TV te zetten en een optische kabel naar de SR sturen.

Hou je op de hoogte.
thanks voor het meedenken !
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

RHK

#11
Ok, nou ja, het gaat er om dat het lukt. Blijf het apart vinden met die aansluitingen, Bij mij werkt het gewoon en ik heb dezelfde samenstelling. Heb ook al eens geprobeerd met apart coaxiaal en HDMI, hoorde geen noemenswaardig verschil. Maar ik was nog in het beginstadium van mijn audyssey instellingen. Je kunt trouwens op de UPC box alles aan laten staan, dus zowel HDMI, S/pdif als Dolby digital. Ik zou wel bij bronnivo de boel wat opkrikken (staat bij mij op +6db, )Bij RU Connected kun je trouwens goede kabels bestellen voor een schappelijke prijs. Soms de volgende dag al in de bus! Succes en laat maar weten.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*