Hi,
Ik ga dezer dagen kiezen uit deze 3 receivers: SR6008, SR7008 of toch de NR1604.
Ik wil goede stereo kwaliteit behouden (gelijkwaardig aan de PM7004), maar over naar surround i.v.m. betere filmbeleving. Huidige situatie:
- Fronstspeakers (Quadral vloerstaanders 8ohm/140 watt)
- Ik zal stapsgewijs uitbreiden naar 5.1 (te starten met sub en front)
- Woonkamergrootte ca 6 x 6 (rechthoek)
- incl. Apple TV en Sonos, dus de netwerkmogelijkheden van de AV receiever ga ik niet gebruiken.
- Budget tussen 500 en 1.000,-
Eerste idee was direct de SR7008 te halen om goede stereo te behouden en de eerste periode enkel de fronstspeakers aan te laten sturen, totdat er (over ca 3 maanden) een sub en center bijkomt. Maar de SR7008 is de duurste van de 3. En omdat ik nooit 9 kanalen ga, is dit wellicht overkill?
Daarom downgraden naar SR6008 als optie overwogen, maar gaat dat ten koste van de stereo sound? Daarbij vind ik de afwerking op de SR6008 stukken minder / voorzijde rommeliger (SR7008 heeft dat mooi achter het klepje weggewerkt en groter schermpje.)
En als laatste de NR1604, wellicht is dit een leuk compromise om te starten met HT? Mijn ruimte is immers toch niet zo groot. Zal dit als instapper voldoende kunnen zijn, of gaat dat toch tegenvallen.
Ik ben al dagen aan lezen op deze site en heb dus al veel kunnen leren. Zijn er forumleden die hier nog wat ervaringen of idee'n over willen delen? bvd
Groet,
John