SA Ki Pearl of SA-14 S1

Gestart door esaltzmann, augustus 26, 2014, 21:02:54

Vorige topic - Volgende topic

SA KI PEARL of SA-14 S1

SA Ki Pearl
6 (85.7%)
SA-14 S1
1 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 7

esaltzmann

Beste forum

Ik ben in het bezit van een Marantz PM Ki Pearl.  De bijbehorende cd speler kon ik destijds helaas niet meer te pakken krijgen..  Nu kan ik echter een z.g.a.n. SA KI Pearl cd speler aanschaffen.

Echter hoor ik ook zeer goede verhalen over de SA-14 S1.  Heeft iemand ervaring met deze type? of heeft iemand  toevallig deze 2 weleens met elkaar kunnen vergelijken qua klank?

Wat zouden jullie adviseren als ik vragen mag?

Groet
Marantz PM KI Pearl, Marantz NA7004, Panasonic DMP-BDT500, JBL Array 1000, Audioquest, Oehlbach

Rob46

Men zegt dat de twee niet zo veel verschillen. Mijn mening; probeer beide een paar dagen in de eigen omgeving uit!

Sander

Persoonlijk zou ik de KI set compleet willen maken omdat dat gewoon cool is.

Ook ga ik er van uit dat een 2dehands SA-KI pearl prijstechnisch een stuk goedkoper is als de nieuwe SA14.

De SA-KI pearl lijkt mij waardevaster als de SA14 omdat het een limited edition is.
De toevoeging dat de SA14 ook als externe DAC kan voorzien is dan weer wel een hele coole feature!

Toch de eindconclusie zou door de oortjes zelf gemaakt moeten worden.
Wellicht kan je de mogelijkheid krijgen om ze beiden op je eigen set te beluisteren?

Grtz
Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

tvk

Ik zou ook voor de ki pearl gaan.
Mooi setje samen

RoGEK

pearl, ook die heeft DAC functie, kan alleen geen dsd en usb
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17