Audio streamer NA8005

Gestart door fla-ts, juli 23, 2014, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

Faxe

Welke dac is dat dan en kan deze ook dsd bestanden via ethernet afspelen?

Zoldar

ik ben er een aantal aan het uitproberen. maar een dac speelt geen bestanden af over ethernet.

De streamer brengt de DSD files naar de dac. Ik heb thuis 2 manieren om DSD naar de dac te brengen tot nu toe.
1.) Met een laptop met gratis foobar. Via USB uitgang. Ik kan de laptop overigens met een app vanaf de bank bedienen.
2.) de squeezebox touch heeft een foefje om DSD files te streamen. Je zet ze eerst met Foobar je DSD files om in 175kz flac files. De logitech media server weet dan niet beter dan dat het een flac file doorstuurd naar de sbt die het weer via zijn usb uitgang aan de dac doorgeeft (met het DoP protocol) .

Ik heb tot nu toe met 3 DSD dac's ervaring opgedaan varierend van 800 euro tot 1350 euro en mijn oortjes staan nog te klapperen. (Teac ud-501, north star impulso en Mytek stereo-192 DSD)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Goed bezig, mooi aan het pionieren :yes:.

fla-ts

@faxe ik heb ook de Node en heb de NA8005 gelijktijdig kunnen gebruiken, mijn eigen M1Dac deed het veel beter met de Node dan op de NA8005.
Ik zou die niet kopen als Dac hoor, voor dat geld kunt ge vele malen beter, google maar eens.
Nu ben ik van zinnens de Node te vervangen door een NAD M5 (geen dac aan boord) maar ben niet zeker die kost 4 a 5 x de Node maar zal wel niet 4 a 5 maal beter zijn. Maak een goeie keuze flac, want er zijn vele soorten dac's