Internet radio problemen

Gestart door Johan van Loon, december 28, 2011, 23:00:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johan van Loon

Geachte forumleden.

AV receiver SR 5006:
Ik heb wat problemen met internet radio.
Ik kan diverse radio stations ontvangen en opslaan als voorkeurzender.
Als ik de AV receiver uit en weer aan zet, is er soms een probleem met het vinden  van internet radio stations.
Soms komt de melding "file format error" , soms komt de melding "connection down".
De receiver uitzetten en weer aan geeft soms een oplossing voor het probleem. Ook is het probleem soms opgelost door een andere internet radiozender te kiezen. Als ik eenmaal een internetradiozender gevonden heb en afspeel is er verder geen probleem. Al geprobeert om kanaal 80 van de firewall van de router vrij te geven, maar dit geeft geen verbetering.

Vraag: heeft iemand een suggestei om het probleem op te lossen?

Stadium III

Pfff al gekeken voor update's?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pameijer

Ik kan je met jouw probleempje niet helpen, maar zet wel maar gauw weer poort 80 dicht op je router om nieuwe problemen te voorkomen!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

marcbons

Als je connect down krijg heb je geen verbinding, door receiver aan en uit te zetten en het probleem is opgelost kan het een ip conflict zijn. Kijk naar al je app die je op je internet aansluit of deze een vast ip adres hebben. Als blijkt dat bijvoorbeeld je marantz een vast ip adres heeft en uitstaat en je bent met je pc online die toevallig zelfde ip adress heeft zorgt dit voor conflicten.

Johan van Loon

Bedankt voor de tips.

Dubbele ip adressen zijn het probleem niet. Updates voor deze receiver zijn nog niet voorhanden.
Het probleem lijkt aanwezig bij de Publieke zenders (Radio 1,2,3). Deze hebben soms problemen met verbinding opbouw. Receiver uit/aan zetten verhelpt het probleem soms. Qmusic en radio 538 geven geen probleem.

Ik denk toch aan een fout in de firmware van de SR5006.

Wordt vervolgd.

sattie

Maak je gebruik van vaste ip nummers of DHCP ?
En je hebt via het menu gezocht of er een nieuwe firmware was ?

Johan van Loon

Ik maak gebruik van een vast IP nummer.
Via het menu van de SR5006 heb ik gezocht naar updates, deze waren niet beschikbaar.

Johan van Loon

Na enkele weken gebruik, ben ik er achter dat de problemen met Internetradio alleen met de publieke zenders zijn (radio 1,2 en 3). De commerciele zenders werken perfect.

Ik ben er alleen nog niet achter waarom, mogelijk de hogere bitrate van de publieke zenders. Dit is momenteel het enige verschil tussen de zenders.

Misschien heeft iemand dezelfde ervaring met Internetradio..

sattie

Heb je deze zenders in de favorieten lijst gezet ? En als je ze vanuit daar oproept gaat het fout ?

Johan van Loon

Ja.
Alles staat in in het geheugen (P1, P2,P3 en A1 t/D8).
Hij probeert de zender vanuit het geheugen in te lezen, maar dit geeft problemen bij de publieke zenders.

sattie

Vreemd, en het heeft wel gewerkt ?
Heb je al eens geprobeerd om een factory reset uit te voeren, en dan de zenders overnieuw in de lijst te zetten en kijken wat er dan gebeurt.
Je kunt alle instellingen eerst backuppen maar die moet je dan niet terug zetten alleen even proberen met de netwerk zenders.
Mogelijk dat er wat met de internet radio lijst is veranderd.
Het is maar een idee.

Johan van Loon

Vandaag de laatste firmware update in mijn SR5006 geladen.
Mijn problemen met Internetradio zijn helaas nog niet verholpen.

Het probleem heb ik verder kunnen definiƫren.
1 Zenders met die uitzenden met formaat MP3 werken zonder probleem.
2 Zenders die met WMA formaat uitzenden (o.a. radio 1 t/m 5) werken soms goed, soms worden ze niet ingelezen (file format Error) of server niet beschikbaar.
Factory reset of zenders opnieuw inprogrammeren geeft geen oplossing.

Vraag
Hebben andere forumleden ook dit probleem met de SR5006 (of andere Marantz AV receivers)? Anders ga ik dit probleem bij Marantz voorleggen.

Configuratie:
Mijn SR5006 is middels UTP kabel en een vast ip adres aan mijn Dlink DIR825 Router verbonden. De router is via het Ziggo modem met de kabel verbonden. Alle netwerkfuncties werken verder goed. Ik kan de SR5006 probleemloos via mijn pc benaderen, configureren en streamen. Ook Airplay werkt goed.

sattie

Bel anders eens met Audio Service, misschien weten zij iets.

Henk05

#13
Ik herken dit probleem niet.... Net even getest met zappen tussen radio 1 en 5 uit de favorieten maar werkt wel hier...

gert

Na enkele weken gebruik, ben ik er achter dat de problemen met Internetradio alleen met de publieke zenders zijn (radio 1,2 en 3). De commerciele zenders werken perfect.

Ik ben er alleen nog niet achter waarom, mogelijk de hogere bitrate van de publieke zenders. Dit is momenteel het enige verschil tussen de zenders.

Misschien heeft iemand dezelfde ervaring met Internetradio..

dat schreef johan van loon in 2012. ik heb nu precies ook die ervaring: radio 1-6 geven problemen met het bereiken van de server.  Weet iemand de oplossing?