netwerk problemen met SR 5006

Gestart door Edwin C, mei 05, 2014, 10:56:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin C

Hallo mede Marantz eigenaars,

Kort voorstellen;

sinds vandaag op dit forum, nadat ik een probleem heb gekregen met mijn Marantz SR 5006. Deze is een jaar in mijn bezit, nadat ik deze heb aangeschaft om mijn Harman Kardon te vervangen. Grote reden van aanschaf, waren de vele mogelijkheden en het streamen van muziek via de vele internet radio stations.

En hier is waar het sinds een week fout loopt;
ik kan geen internet stations meer ontvangen, opzoeken, afstemmen. Als ik mijn favoriete stations laad, krijg ik al snel de melding ' server disconnected '. Ook de stations opzoeken via het menu ' internet radio ' lukt niet meer. Ik kom niet eens in het menu, zie geen keuzoptie's zoals Land, Regio, Genre, enzenz.

Reciever zie ik wel in mijn netwerk staan en ook als ik de netwerk kabel verwijder, geeft de reciever aan dat hij geen internet heeft.
Ik heb de reciever een vast IP gegeven; geen resultaat. Ik heb de reciever op DHCP gezet; geen resultaat. Ik heb de reciever een ' harde reset ' gegeven ( terug naar fabrieksinstellingen ); geen resultaat.
De router gereset; geen resultaat.

Ik ben langzamerhand alle optie's kwijt behalve die van een andere aanschaffen. ;)

Is er iemand hier op het forum met een soortgelijk probleem en zou mij kunnen helpen?

Reciever waarom het gaat is een Marantz SR5006, gekocht in 2012/2013.

Mvg,

Edwin Cornelissen