Marantz sr7001 hdmi problemen

Gestart door gingerbakker, september 21, 2007, 11:07:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gingerbakker

hallo, iedereen wie kan er me helpen,

het gaat over de hdmi.
ik heb hem via mijn pc aangesloten en heb perfect beeld ,
ook via een playstation 3 aangesloten , als ik een game speel is het perfect goed beeld,
maar als ik een dvd of blu-ray film opleg, zie ik de film maar het beeld heeft een andere kleur wat het zou moeten zijn, een enorme roze tint .
het zelfde met mijn hdmi - dvd-speler daar is het beeld ook roze,

aan wat zou het kunnen liggen

Vlearmoes

Ik snap er niets van  :oops:

Kun je je probleem duidelijker omschrijven?
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

SB_Marantz

Als je een bleu-ray film oplegt zou het beeld blauw moeten zijn  :-D :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

gingerbakker

wel , als ik een game inleg met men playstation 3 is het gewoon beeld , leg ik een blu-ray disc in of een dvd zie ik wel nog het beeld , ik zie welke film het is maar het beeld heeft een totaal andere kleur wat het juist zou moeten zijn, met een roze tint bij deze,  zelfde met men dvd-speler

Vlearmoes

Vertel even hoe je set er uit ziet
welke tv/dvdspeler/...enz
en hoe je de verbindingen hebt gemaakt
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

gingerbakker

uitgang naar projector , panasonic PT-AX100En
hdmi kabel van men dvd-speler en Hdmi kabel van men playstation 3 ->  4 ingangen waar ik de buitenste 2 heb gebruikt, dus 2 hdmi ingangen er tussen.

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Ik neem aan dat de Playstation en dvd speler en pc op de 7001 hebt aangesloten ?

En dan vanuit de 7001 naar je beamer gaat

En je hebt met de playstation/en pc goed beeld behalve de dvd speler niet

Welke dvd speler heb je ?

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Vermoed dat hij ergens met een PAL - NTSC probleem zit
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

mountaineer

Citaat van: dmeerpa op november 20, 2007, 20:40:29
Vermoed dat hij ergens met een PAL - NTSC probleem zit

Maar hij heeft het probleem ook met het afspelen van blu ray-films. Dit soort hdmi-problemen schijnt meer voor te komen. Doe maar 's een search op 'pink' en 'hdmi'.

dmeerpa

Ik vind 4 verschillende oplossingen terug. De problemen zouden zijn begonnen na de 1.51 software update

- Wanneer je een slechte connectie hebt kan het beeld roze uitslaan, controleer desnoods eens herinpluggen van je kabels.
- Ga naar het Settings menu, kies BD/DVD settings menu, scroll naar beneden naar de BD/DVD Output Format en kies RGB als formaat.
- Handschake probleem, 2 mogelijke oplossingen, wanneer je beeld roze is, de TV even op een nadere input plaatsen daarna terug naar de input waar je PS3 op iss aangesloten. Andere oplossing probeer de TV aan te laten en de PS3 te herstarten.
- HDMI Kabel van slechte kwaliteit. Probeer een andere (betere) kabel.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150