Sonos connect op sr7005

Gestart door chipke2005, april 20, 2014, 10:45:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chipke2005

Hallo iedereen,

Mijn naam is Nico uit Harelbeke.
Ik beschik momenteel over een marantz sr7005 met b&w dm603 s2 en 3 paar lm1 speakers(living, keuken en veranda)
Daarnaast beschik ik over een synology NAS waarvan ik mijn muziek(flac) stream naar de marantz(via airplay).
Qua bediening gebruik ik dan ook de Synology Ds audio in combinatie met de marantz app(ipad) maar daar ben ik allesbehalve tevreden over, zeer traag en omslachtig, reageert dan weer wel en dan weer niet, m.a.w ik kom er gek van, daar verwachtte ik beter van marantz.

Nu is het zo dat we bezig zijn met verbouwingen in de keuken waarbij mijn lm1's verdwijnen en er ander speakers in de plaats komen, initieel was het idee om b&w inbouwspeakers(cwm663) in te bouwen maar mijn schoonbroer beschikt over een sonos connect op zijn bestaande installatie en ik ben verbaasd over de eenvoudigheid en snelheid van de bediening en mogelijkheid om verschillende zones aan te sturen.
Daarom zou ik twijfelen om de cwm's te laten voor wat ze zijn en een sonos connect aan te sluiten op de marantz en play1 speakers in de keuken te plaatsen.

Zijn jullie soms op de hoogte of hebben jullie ervaring van een dergelijke setup want ik wil allesbehalve aan kwaliteit inleveren. Het voordeel zou idd de aparte zones zijn, en de bediening van sonos, maar ik ben bang dat de kwaliteit zou verminderen doordat de sonos er tussen zit en niet rechtreeks via de marantz verloopt.
Wanneer ik natuurlijk voor de huidige setup met cwm-speakers zou kiezen is de kwaliteit optimaal maar bediening nog steeds identiek(rampzalig dus), want de aparte zones op de marantz zijn ook moeilijk te combineren met ds audio.

Alvast dank bij voorbaat voor jullie tips/ervaringen.

Mvg,
Nico