Digitale input plaatsen op Njoe Tjoeb 4000

Gestart door hoihen, maart 23, 2014, 20:53:21

Vorige topic - Volgende topic

hoihen

Hallo Allemaal,

Een misschien wat andere vraag dan gewoonlijk......

Graag wil ik mijn CD speler, een Njoe Tjoeb 4000, (gebaseerd op de Marantz CD-4000) aanpassen.

Over de Tjoeb ben ik zeer tevreden, en het geluid klinkt in mijn set zeer goed en dit wil ik dan ook graag behouden. Daarnaast wil ik graag verder met streaming audio, Op dit moment heb ik een Squeezebox Duet met Externe dac in gebruik. Ik merk dat het gemak van straming mij erg bevalt, maar ik mis het geluid van mijn Tjoeb.

Ik zoek dus naar een mogelijkheid om de DAC van de Tjoeb los te kunnen gebruiken. Met andere woorden, de speler te voorzien van een SPDIF ingang.

Inmiddels heb ik mij proberen te verdiepen in hoe de communicatie tussen loopwerk en DAC tot stand komt. Voor zover ik het kan volgen is dit een I2S connectie.
De aansluitingen van het loopwerk op de DAC print van de Tjoeb staan op foto 1, het gaat om de
WS - Word clock line
BCK - Serial Bit clock
Data - Serial Data
De betekenis heb ik uit de Service manual van de CD-4000, behalve WS staan deze vermeld.

Volgens mij zou er een SPDIF -> I2S adapter tussen gezet moeten worden, om een input mogelijk te maken. Hiermee zou het loopwerk dan komen te vervallen.
Op internet heb ik een print gevonden zoals op foto 2

Is deze toe te passen als input in plaats van het loopwerk?

Volgens mij zou ik de volgende connectie moeten maken:
WS -> LRCLK
BCK -> BCLK (weet niet het verschil tussen de MCLK en BCLK, maar ga uit van bit clock)
Data -> DIN

Ik hoop dat iemand mij van advies zou kunnen voorzien. Indien hier kosten aan verbonden zijn is dit uiteraard bespreekbaar.

Alvast bedankt!

bas focal marantz

Mischien dat je deze vraag ook op zelfbouwaudio forum kan stellen .

hoihen

Goede tip, heb ik hem ook geplaatst.

Had hem hier geplaatst gezien de ruim aanwezige Marantz kennis.

bas focal marantz

Citaat van: hoihen op maart 24, 2014, 19:24:12
Goede tip, heb ik hem ook geplaatst.

Ik heb het gezien , even gedult hebben soms duurt het even voor iemand erin duikt zijn ook geen alledaagse vragen .

Maar wel een goed idee om de dac + buisjes uitgang van de marantz te willen gebruiken voor streamen .

hoihen

Mee eens, hoop dat er iemand is die hier kennis / ervaring in heeft. Maar zou inderdaad wel eens een tijdje kunnen duren.

Mocht ik reactie op een andere manier krijgen post ik het resultaat hier ook even.