Tips of ervaringen Subwoofer te hard na auto setup Marantznr1501

Gestart door NR1501 MS, maart 09, 2014, 13:45:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NR1501 MS

Beste Marantz fans,
Na het automatisch inregelen van mijn Marantz 1501nr is mijn subwoofer te hard -1?
Volgens de gebruiksaanwijzing moet de volume op de mijn Mordaunt Short 308 subwoofer in het midden staan en dan de auto setup starten, maar dit klinkt voor geen meter.
Wie heeft ook deze ervaringen of tips voor het instellen subwoofer

Marvin


henkg

Kijk eerst eens naar de instellingen zoals Audessey die berekend en ingesteld heeft (zie handleiding). Als je daar voor de sub -12dB ziet staan:

Audessey kan slechts max + of - 12 dB bijregelen. Als het volume op de sub te hoog staat, zul je bij de meetresultaten -12dB zien, niet nog meer negatief, ook al zou er nog meer bijgeregeld moeten worden. De sub klinkt dan te hard.
Eerst het volume op de sub lager zetten. Dan Audessey laten inmeten. Mooist is als daarna de berekende bijstelling voor de sub 3 dB of minder is.
Dan luisteren, en eventueel het volume op de sub naar behoefte ietsje bijregelen (en nu daarna niet weer opnieuw Audessey draaien.)
SR-5006 | 4x BA-A25; 1x BA-225C | BK Gemini II

NR1501 MS

#3
Hoi Henk,
Als ik kijk naar de M.R.A.C. meting dan staat mijn subwoofer op min 1 echter geeft dat een zeer bonkerig resultaat :-(
Nu heb ik de Gain van de subwoofer zo rond 10:00 gezet.
Blijf het raar vinden dat zo'n autosetup dit niet goed inmeet?
Daar is de mic en reciever toch voor gemaakt?