Geen 3d beeld bij 3d mkv via AC Ryan en Marantz NR1604 (opgelost)

Gestart door Jeronym, februari 25, 2014, 13:10:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeronym

Hallo!

Ik heb sinds kort een Marantz NR1604 en heb hier o.a. mijn AC Ryan PlayOn Mini op aangesloten welke weer via LAN in verbinding staat met onze NAS.

Op de NAS staan o.a. diverse films in verschillende formaten, o.a. 3D MKV bestanden. Deze kon ik in het verleden prima via mijn AC Ryan op mijn TV (Samsung UE40F8000) in 3D afspelen. Nu de NR1604 er echter tussen zit, blijft het beeld steken op de twee dubbele schermen die je normaliter ziet als je een 3D bestand op een niet-3D tv afspeelt.

Aanpassen van mijn TV instellingen (schakelen tussen 3D/niet-3D) helpt niet en ik heb geen instellingen op de Marantz gevonden waarmee ik dit zou kunnen veranderen.

Heeft iemand anders dezelfde ervaring? En - nog belangrijker - weet iemand hier een oplossing voor?

audiof. zonder budget

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

RHK

#2
Volgens opgave Marantz wel 4K passthrough en scaling , maar geen 3D ondersteuning, dus......  8-) jammer. Dus AC Ryan weer direkt op je tv knopen en een optische of coaxiale kabel van je AC Ryan naar je Marantz voor je geluid bijv. :yes:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Shadowfrys

#3
Beste RHK,

Zeker ondersteund de 1604 wel 3D, zie pagina 11 van de handleiding.
En het is HDMI versie 1.4, ook dit is meer dan voldoende aangezien 3D al in versie 1.3 ondersteund word.
Zie ook: http://www.3dtvmagazine.nl/wat-is-3d/wat-heb-je-nodig-voor-3d-tv/

Tip is wel om de handleiding inderdaad goed te lezen, zal toch ergens een instelling zijn.

Suc6, Berend

NB: kleine correctie, volgens de HDMI wiki is versie 1.4 nodig voor 3D: http://nl.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface

Jeronym

Bedankt voor de reacties. Ik zal m'n huiswerk doen en de handleiding nog eens intensief doornemen. De uitkomst zal ik hier melden.

Jeronym

Ik heb het opgelost!

Eerst de gebruiksaanwijzing van voor naar achter en weer terug doorgenomen. Veel wijzer geworden en vanalles geprobeerd maar niets dat hielp.

Vervolgens de AC Ryan weer zoals vroeger direct op de TV aangesloten en geconstateerd dat het probleem zich nog steeds voordeed. Dus lag het aan de TV instellingen, dacht ik. Ook hier vanalles geprobeerd, internet geconsulteerd en toen dat ook niets opleverde de helpdesk van Samsung gebeld. De persoon die ik sprak was van mening dat het aan de AC Ryan moest liggen. 'Yeah sure...' dacht ik 'Natuurlijk niet aan jullie product.'

Ondanks mijn scepsis toch maar eens de AC Ryan aan een nader onderzoek onderwerpen. En wat blijkt, de instelling bij 'TV Systeem' stond op NSTC in plaats van 'HDMI Auto'. Eenmaal gewijzigd werd het beeld beduidend beter en herkende de TV dit als 3D beeld.

stupid

Et voila! hello

RHK

Tja Jeronym, zo ben je al effe een tijdje bezig, je bent niet de enige, soms blijkt na lang proberen en zoeken, dat de oorzaak eenvoudig is. Nou ja, het gaat er om, dat het nu eindelijk werkt, nu kijken en luisteren.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*