Lichte ruis/zoem over speakers

Gestart door jeffkef, maart 03, 2014, 14:40:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeffkef

Hallo allemaal

Ik zit met een vraag,
Sinds kort heb ik de sr7008 versterker en speel momenteel alles af via de usb ingang met een stickje.
Nu valt mij op dat bij veel nummers(met name de flac bestanden) ik een lichte ruis/zoem door het geluid heen hoor.
Hetzelfde als je vroeger een wat oudere stereo toren had en die op 80% volume had zonder muziek te beluisteren.
Wat kan dit zijn?
Heb het volgens mij niet als ik via de cd speler draai.

Speel met kef R serie en de 7008.

groetjes
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

blusserke

beste is dit enkel bij muziek of ook als men geen muziek speelt ,er is wel een verschil tussen normaal lichte ruis en abnormale zoem  :zzz:

Eip

Misschien als je de flacbestanden, omzet naar mp3, dat het dan over is.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Audiotic

#3
Wat???, flac omzetten naar MP3??? Dus als een oude meester overschilderen. Wat barbaars!
:-)

Maar alle gekheid, de bestanden kunnen het probleem niet zijn. Je USB misschien wel. Eens een tussen-kabeltje geprobeerd?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek