Jitter en HDMI

Gestart door audiof. zonder budget, januari 29, 2014, 09:48:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

audiof. zonder budget

Ik heb enige tijd geleden mijn mediaspeler (AC Ryan playon HD) aangesloten via HDMI op mijn SR7005 en vanaf het begin ben ik niet tevreden over de geluidskwaliteit hiervan. Zelfs bij het afspelen van FLAC's is het geluid "plat" en klinkt het allemaal een beetje emotieloos.

Het klinkt zelfs beduidend slechter dan wanneer ik gewoon een CD afspeel via de UD7006 welke ook via HDMI op de SR7005 zit aangesloten.

Ik heb al verschillende HDMI-kabels geprobeerd, maar het probleem blijft. Iemand suggesties of tips??
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

SB_Marantz

#1
Ik begrijp de uitspraak jitter in deze context even niet?

Als het ECHT slecht ''klinkt'' is het gewoon een bagger apparaat.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

hvanapeldoorn

digitaal is volgens mij digitaal.

Wat welk kan is dat je UD7006 geluidsverbeteraars bezit of mogelijk een hogere frequentie door laat.

Bij thuis klink (voor mij idee) ook beter als ik mijn digitale FLAC muziek direct via mijn SR7008 afspeel. Dan eerst via mijn Dune (mediaplayer) en dan HDMI naar me SR7008.

jitter is kan volgens mij optreden indien je vanaf een NAS streamd en je lange netwerkkabel hebt. Mogelijk dat je UD hier beter mee omgaat dan je AC Ryan.

darkcoot

Citaat van: audiof. zonder budget op januari 29, 2014, 09:48:14
Ik heb enige tijd geleden mijn mediaspeler (AC Ryan playon HD) aangesloten via HDMI op mijn SR7005 en vanaf het begin ben ik niet tevreden over de geluidskwaliteit hiervan. Zelfs bij het afspelen van FLAC's is het geluid "plat" en klinkt het allemaal een beetje emotieloos.

Het klinkt zelfs beduidend slechter dan wanneer ik gewoon een CD afspeel via de UD7006 welke ook via HDMI op de SR7005 zit aangesloten.

Ik heb al verschillende HDMI-kabels geprobeerd, maar het probleem blijft. Iemand suggesties of tips??

Ik weet of het gaat uitmaken, maar probeer eens een optisch kabeltje. Of een aparte DAC proberen. Ik heb specifiek voor FLAC een aparte DAC gekocht en ik hoor wel verschil.
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

SB_Marantz

#4
Zoveel doet een DAC niet hoor.
De digitale codering omzetten naar een analoog signaal en versterken en dat moet zoals ik tot in den treure gezegd heb RECHT gebeuren.

Is de afwijking groter dan pak hem beet 1,5 dB over de audio bandbreedte ga je dat inderdaad horen.

Laatst Thanatos met e.o.a. digitaal ding over de vloer gehad want hij vond het nogal vlak en niet ruimtelijk klinken.
Na meting middels de scope zakte mn broek af.....!!!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM