waardedaling cd spelers?

Gestart door bonbon, december 23, 2013, 17:33:58

Vorige topic - Volgende topic

Rob46

Citaat van: joep op december 24, 2013, 11:32:50
Alles dondert naar beneden. De HiFi winkels krijgen enorme klappen. De verkoop stagneert. De nieuwprijzen dalen, inruilen doen ze eigenlijk liever niet meer daar de marge op nieuwe producten minimaal is geworden. HT spullen krijgen de zwaarste klappen. De ene winkel na de andere sluit zijn deuren. Dit alles heeft natuurlijk ook het gevolg voor de tweedehands prijzen.

Is inderdaad de realiteit! Ik ben benieuwd hoe dit zich in 2014 gaat ontwikkelen.

RoGEK

Citaat van: WilliamB op december 24, 2013, 11:16:12
Of een SA15s1 voor 499 op mp.
Ik heb voor de mijne 1,5 jaar geleden nog 650 euro voor betaald.

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/cd-spelers/m758293725-marantz-sa-15-s1-sacd-speler.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ik had de mijne nog iets goedkoper dan dat zelfs een goed half jaar geleden ;-)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

bonbon

Citaat van: RoGEK op december 24, 2013, 20:49:56
Ik had de mijne nog iets goedkoper dan dat zelfs een goed half jaar geleden ;-)

maar op ebay staat er wel een CD14 te koop voor 1229 euro bij retroaudio .... die is dan helemaal geschift met die prijs... misschien toch eens proberen op E bay
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

Cobraatje

Citaat van: bonbon op december 24, 2013, 22:52:35
maar op ebay staat er wel een CD14 te koop voor 1229 euro bij retroaudio .... die is dan helemaal geschift met die prijs... misschien toch eens proberen op E bay
Die advertentie staat wel al een half jaar op Ebay.de, echt een kansloze vraagprijs.

Denk wel dat je via ebay.de of audio-markt.de de meeste kans maakt op een redelijke prijs.

bonbon

Citaat van: Cobraatje op december 24, 2013, 23:01:40
Die advertentie staat wel al een half jaar op Ebay.de, echt een kansloze vraagprijs.

Denk wel dat je via ebay.de of audio-markt.de de meeste kans maakt op een redelijke prijs.

dat is waar ook audio.de.

thanks voor de reminder .....
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

joep

Citaat van: Rob46 op december 24, 2013, 14:06:35
Is inderdaad de realiteit! Ik ben benieuwd hoe dit zich in 2014 gaat ontwikkelen.

Zal eerst alleen maar nog erger worden. De bedrijven hebben totaal geen vlees meer op de botten zitten laat staan vet. Ook al gaat het weer beter met de economie dan nog niet. We zullen eerst de harde sanering moeten afmaken voordat er weer leven in de handel komt. En als het zo ver is zullen we merken dat die niet te vergelijken is met wat het vroeger was.

Eip

Het probleem wordt ook mede veroorzaakt, door de opkomende webwinkels, die leggen er zulke scherpe prijzen neer, dat er voor de reguliere winkels, haast niks overblijft, om wat te verdienen. Voorbeeld: De Marantz CD 6005 kost in de winkel 449 euro, bij een Webwinkel, b.v in Groningen 389 euro dus dat is al 60 euro minder winst. En dan is ie nog goedkoper dan die prijsvechter in Rotterdam. Maar ze moeten wel meegaan met die stuntprijzen van de webwinkel, anders verkopen ze helmaal niets meer en kunnen ze de tent wel sluiten.   shutup

Ik was pas geleden nog in een computerwinkel, en daar wist de verkoper mij te vertellen dat er gemiddeld 8% winst gemaakt wordt op een laptop, en daar moeten nog de kosten voor het gebouw en het personeel af. Hoe de winst marges zijn bij de hifiwinkels, weet ik niet, maar dat zal wel niet veel beter zijn
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Floris

maw; het zit in ons zelf, wij maken het mogelijk door dit soort prijzen te eisen.
(even zeer generaal gesproken)

we gaan graag naar de ikea mede omwille van de prijzen.
dat dat kan omdat oa de bulgaarse vrachtwagenchauffeur een uurloon "verdient"van 3 euro willen we liever niet zien, erkennen.
Loop vandaag de dag door een centraal gelegen winkelstraat, en aanschouw alleen nog maar de grote ketens en prijzenstunters.
De diversiteit van het aanbod wordt kil en hard kapot gemaakt, wederom door ons zelf.
Maar op de spreekwoordelijke verjaardagsavond vinden we het allemaal zo jammer en zonde..

het is een visieuze circel vrees ik.

Cornelis1921

Citaat van: Floris op januari 05, 2014, 17:17:17
maw; het zit in ons zelf, wij maken het mogelijk door dit soort prijzen te eisen.
(even zeer generaal gesproken)

we gaan graag naar de ikea mede omwille van de prijzen.
dat dat kan omdat oa de bulgaarse vrachtwagenchauffeur een uurloon "verdient"van 3 euro willen we liever niet zien, erkennen.
Loop vandaag de dag door een centraal gelegen winkelstraat, en aanschouw alleen nog maar de grote ketens en prijzenstunters.
De diversiteit van het aanbod wordt kil en hard kapot gemaakt, wederom door ons zelf.
Maar op de spreekwoordelijke verjaardagsavond vinden we het allemaal zo jammer en zonde..

het is een visieuze circel vrees ik.
Ik sta ook in twijfel of ik mijn vervangingen ga kopen op het internet of in een stenen winkel. Dan maar een z.g. dief van mijn eigen portemonnee. Ik koop ook mijn CD aankopen zoveel mogelijk in een stenen winkel (Plato etc.), maar soms ontkomt men niet aan de voordelen van sommige webwinkels (Bol, Cosmox etc.), en dan spreek ik niet over de primaire voordelen (prijs e.d.), maar over de secundaire (voorwaarden en service).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *