Geen LAN verbinding meer

Gestart door erwin.sandra@hetnet.nl, december 21, 2013, 12:11:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erwin.sandra@hetnet.nl

Beste forumleden,

Ik heb een probleem met mijn LAN. Een tijdje geleden is mijn router overleden. Ik heb en andere router (Asus GX1005B) geïnstalleerd. Mijn pc heeft weer LAN, maar de SR6007 niet. Althans geen internetradio en geen toegang tot het huisnetwerk. Hij geeft soms aan "verbinding verbroken". DHCP heb ik aan staan. Vreemd genoeg kan ik wel flickr foto's zoeken en bekijken... Wat kan er aan de hand zijn? Met de oude router heeft alles wel gewerkt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

xander32

Vraag specifiek Rogek eens, dat is de ict man :-).

Perfect_audio

Citaat van: erwin.sandra@hetnet.nl op december 21, 2013, 12:11:35
Beste forumleden,

Ik heb een probleem met mijn LAN. Een tijdje geleden is mijn router overleden. Ik heb en andere router (Asus GX1005B) geïnstalleerd. Mijn pc heeft weer LAN, maar de SR6007 niet. Althans geen internetradio en geen toegang tot het huisnetwerk. Hij geeft soms aan "verbinding verbroken". DHCP heb ik aan staan. Vreemd genoeg kan ik wel flickr foto's zoeken en bekijken... Wat kan er aan de hand zijn? Met de oude router heeft alles wel gewerkt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Apparaten moeten zich aanmelden bij de router, niet andersom. Doordat de router is vervangen, heeft de SR nog oude gegevens. SR uitschakelen en van het net (LAN) nemen. Daarna weer aansluiten en aanzetten, waardoor de SR zich opnieuw aanmeldt bij de router. Zo wordt de router geforceerd om een IP-adres te verlenen en het apparaat in zijn lijst op te nemen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

QuattroNL

#3
Vergelijk de huidige netwerksettings van je SR eens met bijv je PC/laptop. Komen zaken als gateway en subnetmask overeen?
Het is ook aan te raden de SR een vast IP-adres te geven. Dan werkt de app beter  8-). Geef 'm een adres aan de bovenkant van je netwerkscope (dus wat je router aan addressen uit kan geven, staat in je router). Bijv. 192.168.1.150 zou goed moeten werken als je scope van 192.168.1.1 t/m 192.168.1.200 gaat.

Weet niet of er lampjes bij de netwerkaansluiting op je SR zitten? Zo ja, branden die als je SR aanstaat en de kabel erin zit?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

RoGEK

voor veel gezeur te voorkomen raad ik je aan om je receiver een vast ip te geven.

uit mijn ervaring werkt dit veel beter als dhcp.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Godtoh

Zou hem ook een vast IP geven.
Werk zelf thuis met een DHCP range van 192.168.0.1 tot 50
Printer heeft 51, SR6006 52, tv 53, etc etc.

Handigste is om een adres buiten je DHCP range te pakken maar wat wel overeen komt met je DHCP range. Subnetmask is waarschijnlijk 255.255.255.0 en je DNS (als je die al moet instellen) kan je het adres van je gateway meegeven. Je gateway weet er wel raadt mee. Anders moet je de DNS server ip van je internet provider opzoeken. Wellicht werkt google DNS ook (8.8.8.8).