Marantz 2385 reviseren

Gestart door jenssen, december 11, 2013, 22:14:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jenssen

Hallo,

Laat ik me even kort voorstellen, ik ben een muziekliefhebber met een interesse in techniek. In het verleden heb ik tevens zelf een elektronica opleiding op MBO/HBO niveau gevogd. Nu ben ik erover aan het denken om een oude versterker/receiver te kopen, voorbeeld een Marantz 2385. Ik vind ze persoonlijk prachtig om te zien en tevens klinken ze nog goed. Echter weet ik dat deze apparaten van eind jaren 70 op het moment dat je ze nu koopt rijp zijn voor een revisie. Hierbij denk ik aan het volgende:

- schoonmaken
- lampen vervangen (door gewone lampen niet door LEDs)
- solderingen nalopen  / desolderen / hersolderen
- ELCO's (preventief) vervangen (welk type/merk?)
- nameten / afregelen

Nu kan ik wel solderen, dit heb ik in het verleden vaak gedaan, maar ik heb verder geen ervaring met het reviseren/afregelen van een versterker. Ik zit er aan te denken om dit zelf te doen of om dit uit te besteden door iemand met veel ervaring.

Wat is jullie advies hierin? Wellicht dat iemand mij op weg kan helpen. Heeft iemand enig idee met welke kosten ik rekening moet houden bij het reviseren van de versterker (wanneer iemand anders dit doet)? Kunnen jullie iemand adviseren? Ik woon in het zuiden-oosten van het land, maar vind het geen probleem om hiervoor een stuk rijden.

Ik hoor het graag van jullie.

Mvg

P.S. wat is een schappelijk bedrag van een dergelijke receiver?



thanatos

Zou lekker zelf er een project van maken als je een technische achtergrond hebt. Er komen nog zat koude winteravonden aan waarbij het heerlijk binnen sleutelen is  :-D

Anders zit SB Marantz in regio Nijmegen. Je kan hem eens een PM sturen voor wat info.


SB_Marantz

Een 2385 zal nog kostbaarder in aanschaf zijn dan de latere B versie.
En inderdaad, ze zijn gewoon aan de beurt.